četrtek, 15. september 2016

"Sočutno" izkoriščanje živali je čisti nesmisel

Pravice živali so kot binarni sistem: ali izkoriščaš živali ali pa postaneš vegan.

Tretja možnost ne obstaja.

Ne morete izkoriščati "sočutno". Le izkoriščate. Pri izgovarjanju na "sočutje" gre le za to, da si omogočite boljše počutje ob nadaljevanju izkoriščanja živali. "Sočutno" izkoriščanje nima nič opraviti s pravičnostjo in iz nje izhajajoče moralne obveze, ki jo dolgujemo živalim.

Pravičnost zahteva, da v celoti prenehamo z uporabljanjem živali. "Humano" izkoriščanje je le fantazija. Vsaka uporaba živali vključuje mučenje. A tudi če ne bi in če bi lahko izkoriščali živali "humano", nikakor ne moremo upravičiti uporabljanja in ubijanja živali za naš gurmanski užitek, modo, zabavo ali katerikoli drug namen.  

Ne delajmo si utvar: "sočutno" izkoriščanje živali je nesmisel, enako kot je nesmisel "sočutno" suženjstvo ali "sočuten" genocid.

Če še niste vegan, postanite vegan. Je zelo enostavno; boljše za vaše zdravje in za planet. A najpomembneje – je moralno pravilna odločitev. Nikoli ne boste naredili v življenju česa tako enostavnega in izpolnjujočega.

Gary L. Francione
Board of Governors Distinguished Professor of Law, Rutgers University

© 2011 Gary L. Francione

Vse o tem zakaj in kako postati vegan:  www.howdoigovegan.com  

Prevod: Leon Kralj


Sorodne teme (kliknite na povezavo):




6 komentarjev:

  1. S svojim pretiranim generaliziranjem si se s tem blogom popolnoma diskreditiral, sam po svoji volji. In s tem delaš potencialno škodo tudi novopečenim veganom.

    Poslušaj črnega možakarja v rumenem... https://youtu.be/lxh4Cnuop8c

    Ni kritiziral početja, ampak sporno izjavo Sivarama Swamija.
    Se pa dobro zaveda, da sta lahko žival in človek sodelavca.
    Dobra sodelavca: https://www.youtube.com/watch?v=SAkfKCMJNfs

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Zakaj pravim, da delaš potencialno škodo? => ker nudiš en kup dezinformacij (navkljub mojim številnim komentarjem v nekaj drugih prispevkih) o funkcionalnostih živali, njihovem delovanju in volji.

      Pa kar naprej pišeš o izkoriščanju... in nikoli o tem, ali žival s tem v določenih pogojih soglaša. Isto kot lahko človek soglaša s tem, da ga nekdo izkorišča, če vidi v tem korist (dobro počutje/napredek/zdravje/vzajemna pomoč/...), lahko tudi žival. Če se z njo lepo dela in se ji ne dela škode, lahko soglaša.

      Izbriši
  2. O neumni mentalni gimnastiki...
    https://www.youtube.com/watch?v=dEupk5lYDWI&t=12m

    OdgovoriIzbriši
  3. Zdravo, Boris!

    "Ahimsa mleko", ki ga promovira Swami Sivarama, ne obstaja. Vsako mleko (enako kot vsi ostali živalski proizvodi) vsebuje nasilje. Kmalu se obeta podcast na to temo. Abolicionistični vegan, prof. Gary L. Francione, je namreč pred nekaj dnevi povabil Swamija k javni debati. Ko bo do tega prišlo, bom objavil posnetek. Medtem pa je tukaj trenutna korespondenca v zvezi s tem (prečekiraj tudi komentarje pod objavami):

    https://www.facebook.com/abolitionistapproach/posts/1644949038858177

    https://www.facebook.com/abolitionistapproach/photos/a.393908680628892.94280.156275557725540/1646788058674275/?type=3&theater

    https://www.facebook.com/abolitionistapproach/posts/1648062165213531

    https://www.facebook.com/abolitionistapproach/posts/1649766335043114

    In tukaj je še odgovor Dr. Yamini Narayana:
    http://www.abolitionistapproach.com/guest-essay-the-himsa-of-milking-and-cow-protectionism-a-response-to-swami-sivarama/

    OdgovoriIzbriši
  4. Thankfulness to my father who told me on the topic of this weblog, this blog is actually amazing.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Thank you. I totally agree with you - this blog is really amazing. ;-) Please, share. :-)

      Izbriši