»Vsi
se strinjamo, da je moralno nesprejemljivo živalim zadajati "nepotrebno" trpljenje.
Glede
na to, da je praktično vso trpljenje, ki ga zadajamo živalim, nepotrebno, kako
lahko potem sploh določimo moralne in pravne okvire, ki upoštevajo pravilo, da
živalim ne smemo zadajati nepotrebnega trpljenja? Kako določimo stopnjo
zaščite, ki bi jo morali nuditi živalim?
Odgovor
je jasen: interese živali ščitimo le takrat, ko je to koristno tudi za nas.
Na splošno prepovedujemo le tiste oblike ravnanja z živalmi, ki nam ne
prinašajo nobenih ekonomskih koristi in ki zmanjšujejo vrednost živalske
lastnine. Zahtevamo le tolikšno stopnjo zaščite interesov živali, ki je
potrebna za to, da se živali izkorišča na ekonomsko najbolj učinkovit način.
Ker je pojem "nepotrebno" trpljenje vezan na olajševanje procesa izkoriščanja živali, ni
presenetljivo, da je standard za "humano" ravnanje v veliki meri določen s tem,
kar se smatra za običajno prakso izkoriščanja živali v določeni industriji. In
če hočemo ugotoviti kaj je potrebno za izdelavo določenega živalskega proizvoda, je najbolje, da o tem povprašamo tiste, ki živali že
uporabljajo v ta namen, saj predvidevamo, da bi bilo zanje povsem nerazumno,
da bi zadajali neutemeljeno škodo svoji lastnini (in si povzročali ekonomsko
škodo). In zakon deluje natanko po tem principu. Posledično zakoni proti
mučenju živali pogosto izrecno izvzamejo "normalne" oziroma "običajne" prakse,
ki jih izvaja določena institucionalizirana oblika izkoriščanja živali, npr. živinoreja.
In tudi ko niso izrecno izvzeti iz zakonskih predpisov, sodišča tolmačijo zakone
proti mučenju živali tako, da dovoljujejo le takšno ravnanje z živalmi, ki se smatra
kot normalna oz. običajna praksa v določeni industriji.
Prepoved
zadajanja "nepotrebnega" trpljenja torej večinoma pomeni le prepoved
zadajanja neutemeljenega trpljenja, ki ga razumen in ozaveščen lastnik svoje lastnine
[beri: lastnik živali] že tako ali tako ne bi zadajal. Zakon na splošno
lastnikom živali ne bo nalagal, da ravnajo v nasprotju z ekonomsko koristjo
svojega procesa proizvajanja živalskih proizvodov. Se pravi, kar se tiče welfare
zakonov proti mučenju živali in kar je hkrati tudi domet welfare gibanja, je zagotavljanje učinkovitosti izkoriščanja živali.«
Odlomek
iz knjige Animal Rights: The Abolitionist Approach
Prevod:
Leon Kralj
******
Če
še niste vegan, prosim postanite vegan. Veganstvo pomeni nenasilje. V prvi
vrsti gre za nenasilje do drugih čutečih bitij, a tudi za
nenasilje do Zemlje in do samega sebe.
Če
ste že vegan, potem izobražujte
ostale ljudi o veganstvu.
Če
so živali moralno pomembne, potem veganstvo ni le ena izmed možnosti - je nuja.
Vsaka organizacija, društvo ali posameznik, ki trdi, da pripada gibanju za
pravice živali, mora zavzeti jasno stališče, da je veganstvo moralni
imperativ.
Vse
o veganstvu: www.howdoigovegan.com
Sorodne
teme (kliknite
na povezavo):
6. "Znanstveni"
dokazi o učinkovitosti aktivizma za pravice živali? (avtor Leon Kralj)
Ni komentarjev:
Objavite komentar