sreda, 21. september 2016

Abolicionizem: poskrbeti za skladnost med sredstvom za dosego cilja in ciljem samim

Če pravite, da ste "abolicionist", toda podpirate welfare reforme [reforme za dobrobit izkoriščanih živali – npr. večje kletke; op.p.] kot sredstvo za odpravo izkoriščanja živali, potem že v sami osnovi uporabljate besedo "abolicionizem" na popolnoma drugačen način, kot jo uporabljam sam. S tem terminom namreč opisujem stališče, ki izključuje vsakršne welfare regulacije/reforme.

Za lažje razumevanje razmislite o tem takole:   

Oseba X in oseba Y obe trdita, da sta zagovornici miru. Cilj za katerega si prizadeva oseba X je svetovni mir in kot sredstvo za dosego tega cilja zagovarja nenasilno reševanje konfliktov.

Oseba Y ravno tako pravi, da ima za cilj doseči svetovni mir in kot sredstvo za dosego miru zagovarja vojno (to drugo razmišljanje pravzaprav zelo dobro opisuje ameriško zunanjo politiko).

Tako oseba X kot Y obe trdita, da sta zagovornici miru, toda Y zagovarja takšno sredstvo (nasilje), ki je točno nasprotno od tega kar trdi, da želi doseči – mir. Y trdi, da je ne-mir (vojna) sprejemljivo sredstvo za dosego miru.

Zagovorniki živali, ki podpirajo welfare reforme pogosto trdijo, da imajo za cilj abolicijo [odpravo izkoriščanja živali; op.p.]. Trdijo, da želijo ukiniti vso uporabo živali. Toda kot sredstvo za dosego ne-uporabe zagovarjajo "srečno" uporabo. To je podobno kot bi se posluževali vojne kot sredstva za dosego nenasilja in miru. Welfaristi, ki trdijo zase, da so abolicionisti, govorijo, da je promovirati "ljubeznivo", "sočutno" ali "srečno" uporabljanje živali moralno sprejemljivo sredstvo za dosego odprave uporabljanja živali.

Ali vidite zdaj v čem je problem?

Beseda "abolicionist" je pravilno uporabljena le takrat, kadar so sredstva za dosego cilja skladna s tem ciljem. In sredstvo, ki ga zagovarjam, je veganstvo na individualni ravni ter ustvarjalno, nenasilno zagovarjanje veganstva na družbeni ravni. Cilj je ne-uporabljanje živali in izbor primernega sredstva je ne-uporabljanje živali na individualni ravni ter zagovarjanje ne-uporabljanja živali na družbeni ravni.

Abolicionizem, kot sam uporabljam ta izraz, izključuje welfare regulacije. Abolicionizem, kot sam uporabljam ta izraz, izključuje stališče, da je "srečno" izkoriščanje sprejemljiv način za dosego ne-izkoriščanja, enako kot smatram vojno za moralno nesprejemljiv način za dosego miru.

******
Če še niste vegan, prosim postanite vegan. Veganstvo pomeni nenasilje. V prvi vrsti gre za nenasilje do drugih čutečih bitij, a tudi za nenasilje do Zemlje in do samega sebe.  

In nikoli, zares nikoli, ne nasedite nerazumni ideji, da moramo promovirati "srečno/humano izkoriščanje" živali ali postopne "majhne korake", zato da ljudi pripravimo do veganstva. V resnici je ravno obratno: celotna "industrija srečnega izkoriščanja živali" ima en sam cilj – pripraviti ljudi do tega, da nimajo slabe vesti ob konzumiranju živalskih proizvodov.

Če so živali moralno pomembne, potem veganstvo ni le ena izmed možnosti - je nuja. Vsaka organizacija, društvo ali posameznik, ki trdi, da pripada gibanju za pravice živali, mora zavzeti jasno stališče, da je veganstvo moralni imperativ


Gary L. Francione
Professor, Rutgers University

© 2013 Gary L. Francione

Vse o tem zakaj in kako postati vegan:  www.howdoigovegan.com  

Prevod: Leon Kralj


Sorodne teme (kliknite na povezavo):



Ni komentarjev:

Objavite komentar