»Single-issue
kampanje [kampanje, ki se osredotočajo le na točno določeno obliko izkoriščanja
živali; op.p.] odražajo specizem na način, da ustvarjajo hierarhijo znotraj
katere se daje nekaterim živalim večjo veljavo kot drugim. V določenih ozirih
to počno tudi welfare kampanje [kampanje, ki pozivajo k bolj "humanemu" izkoriščanju
živali; op.p.], toda pri single-issue kampanjah je to še bolj očitno. Na
primer, kampanje, ki se tičejo človeku podobnih opic, delfinov in drugih morskih
sesalcev ter slonov opozarjajo na to, da so te živali kognitivno in
emocionalno (in v primeru človeku podobnih opic tudi genetsko) podobne človeku.
Takšen pristop posledično ustvarja hierarhijo, ki privilegira določene živali
in jih zmotno prikazuje kot bitja, ki so bolj vredna naše skrbi in zaščite.
Čeprav
drži, da so določene ne-človeške živali bolj podobne človeku, pa povezovanje
teh podobnosti z moralno vrednostjo predvideva, da je človeku podobno zavedanje
samega sebe lastnost, ki je večvredna v primerjavi z zgolj sposobnostjo občutenja kot tako. Abolicionistični pristop odločno
zavrača takšno stališče, o čemer bova bolj podrobno pisala v poglavju o
abolicionističnemu načelu št.4. V drugih primerih je različna obravnava
temelječa na vrsti manj očitna.
Na
primer, spomnite se ene izmed najstarejših in najdlje trajajočih single-issue
kampanj – kampanje proti krznu. Kakšna je moralna razlika med krznom in drugimi
oblačili, narejenimi iz živali, kot so volna ali usnje? Odgovor je jasen: ni
razlike. Živali, uporabljane za usnje ali volno niso moralno nič manj vredne od
živali, ki se jih uporablja za krznena oblačila ali gala obleke. Toda kampanja
proti krznu sporoča, da so živali, ki se jih izkorišča za krzno, v nekem smislu
moralno vrednejše od živali, ki se jih uporablja za izdelavo usnjenih ali
volnenih oblačil. Kampanje proti jedenju psov in mačk v azijskih državah
sporočajo, da je moralno bolj sprevrženo jesti pse ali mačke kot jesti krave,
prašiče, piščance ali ribe. Kampanja proti račjim/gosjim jetrom (foie gras)
temelji na ideji, da se račja/gosja jetra razlikujejo in so hujša od drugega
mesa. Kampanja za "Brezmesni ponedeljek" širi idejo, da živali izkoriščane za
meso štejejo več od živali, ki se jih izkorišča za mlečne izdelke ali jajca.
V
odgovor abolicionističnemu stališču, ki pravi, da je specistično
promovirati bolj "humano" izkoriščanje živali, saj nikoli ne bi podpirali "humanega" suženjstva, "humanega" posilstva ali "humanega" kršenja ostalih temeljnih
človekovih pravic, welfaristi trdijo, da je prav podpirati bolj "humano" kršenje temeljnih človekovih pravic.«
Odlomek
iz knjige Animal
Rights: The Abolitionist Approach Book (stran 49-50)
Prevod:
Leon Kralj
******
Če
še niste vegan, prosim postanite vegan. Veganstvo pomeni nenasilje. V prvi
vrsti gre za nenasilje do drugih čutečih bitij, a tudi za nenasilje do Zemlje in do samega sebe.
Če
ste že vegan, potem izobražujte
ostale ljudi o veganstvu.
Če
so živali moralno pomembne, potem veganstvo ni le ena izmed možnosti - je nuja.
Vsaka organizacija, društvo ali posameznik, ki trdi, da pripada gibanju za
pravice živali, mora zavzeti jasno stališče, da je veganstvo moralni
imperativ.
Vse
o veganstvu: www.howdoigovegan.com
Sorodne
teme (kliknite
na povezavo):
5. Sprevržena
usklajenost kampanj za dobrobit živali in "single-issue" kampanj z
izkoriščanjem živali
6. Absurdnost kampanj za dobrobit živali - 2.del: Organizacija Animal Aid proti prašičji farmi
6. Absurdnost kampanj za dobrobit živali - 2.del: Organizacija Animal Aid proti prašičji farmi
Ni komentarjev:
Objavite komentar