ponedeljek, 12. september 2016

Vsi smo bikoborci

Včeraj so mediji objavili novico, da se je več tisoč ljudi zbralo na protestu v Madridu in zahtevalo ukinitev bikoborb. Protestniki so bikoborbe označili kot "sramoto za državo" ter napovedali, da je nastopil čas za prepoved te krute tradicije.

Na drugi strani zagovorniki bikoborb trdijo, da je to oblika umetnosti, podobno kot slikarstvo, ples ali glasba. Toda s tem le z drugimi besedami povedo, da gre za obliko zabave. Nobene potrebe, nobene nuje ni po takšnem početju. Edino opravičilo za ta dogodek je zabava, torej neke vrste užitek. Pravijo tudi, da gre za tradicijo. Toda ponovno - s tem povedo le, da se nekaj nemoralnega dogaja že dolgo časa. Navsezadnje so "tradicija" tudi suženjstvo, zatiranje žensk in vojne, saj se te stvari dogajajo že odkar obstaja človeštvo, pa jih nihče med nami ne zagovarja z argumentom tradicije. 

Ljudje širom sveta bikoborbam v osnovi nasprotujejo zato, ker so v neskladju s splošnimi moralnimi vrednotami, saj povzročajo živalim nepotrebno trpljenje.

Toda ...

Nobene moralne razlike ni med uporabo živali v bikoborbah in uporabo živali za druge namene, kot na primer za našo hrano (meso, mleko, mlečni izdelki, jajca). Ne eno ne drugo ni potrebno. Nihče ne rabi jesti živil živalskega izvora, da bi bil zdrav (prej obratno), saj je optimalno zdravje zlahka dosegljivo s polnovredno rastlinsko prehrano. Tako bikoborbe kot jedenje živil živalskega izvora povzroča trpljenje in smrt živalim. Oboje streže zgolj človekovemu užitku. Življenje in smrt bikov, ki končajo v klavnici, je ravno tako brutalno kot življenje in smrt bika, vzrejenega za bikoborbo. Razlika je le v tem, da je zakol v bikoborski areni koreografiran, v klavnici pa ne. In to je edina razlika.

Prav zanimivo je, da se ob vsakokratnem odločanju o usodi bikoborb kritična javnost srdito odzove. Ljudje na bikoborce niso le jezni, naravnost besni so! Javnost – katere velika večina uživa hrano živalskega izvora in s tem neposredno podpira ter sodeluje pri početju, ki se v moralnem smislu v ničemer ne razlikuje od početja bikoborcev – obsoja bikoborce.

Bikoborce krivimo, ker so morale živali trpeti brez pravega razloga. Težava je v tem, da z vsakim grižljajem mesa, sira ali jajc sodelujemo pri trpinčenju živali brez pravega razloga. Kar zadeva živali, smo vsi bikoborci.

Sklep je torej zelo jasen: Ljudje močno obsojajo bikoborbe zaradi dejanj, ki se ne razlikujejo od tega kar počno sami.

Prosim uskladite svoje obstoječe moralne vrednote z dejanji in postanite vegani. Obstaja veganstvo in obstaja izkoriščanje živali. Tretja možnost ne obstaja. Če niste vegan, potem neposredno sodelujete pri izkoriščanju živali. Veganstvo pomeni temeljno pravičnost in nenasilje v odnosu do drugih čutečih bitij, okolja in do samega sebe.

Leon Kralj

Obiščite:

Vir:

DODATEK:
Kmalu po objavi mojega komentarja dogodkov v Madridu, me je nekdo vprašal:
»Ali ti dejansko primerjaš prehranjevanje z jajci in bikoborbe?!«

Moj odgovor:
Da.
Oboje je nepotrebno.
Oboje vsebuje trpljenje in smrt.
Oboje predstavlja nepravičnost in obravnava živali le kot vir za potešitev človekovih interesov - enako kot vse ostale oblike izkoriščanja živali: za meso, mleko, cirkuse, živalske vrtove, itd.
Nobene moralne razlike ni.

Pravzaprav, če bi delali konkretno primerjavo, lahko ugotovimo, da smo z uživanjem jajc odgovorni za znatno večje število smrti, kot če plačamo vstopnico za bikoborbo. Vse kokoši nesnice oz. posledično jajca, ki jih ljudje jedo, izvirajo iz t.i. valilnic, kjer takoj po izvalitvi ločijo piščančke po spolu. Ker piščančki moškega spola za proizvodnjo jajc niso koristni (moški pač ne nosijo jajc), so usmrčeni – bodisi tako, da se jih zaduši bodisi vrže v stroj za mletje, kjer iz njih naredijo sestavine za hrenovke, salame, paštete, krmno mešanico za živino, itd. Piščančke ženskega spola pa redijo z namenom, da postanejo kokoši nesnice. Le-te so podvržene krutostim t.i. baterijske, talne ali "proste" reje (med katerimi ni nobenih bistvenih razlik) in so vse po vrsti ubite ter predelane v meso takoj, ko ne zmorejo več znesti zahtevane količine jajc. To se zgodi po cca. 1 do 2 letih (naravna življenjska doba kokoši je sicer 10 do 20 let).

In ker je jedenje tako jajc kot tudi vseh ostalih živil živalskega izvora povsem nepotrebno – enako kot je nepotrebno hoditi na bikoborbe -, sta obe dejanji enakovredno nemoralni. Vsi se strinjamo, da užitek ne more biti utemeljen razlog za povzročanje trpljenja in smrti živalim, a če jemo njihova telesa ali izločke (enako kot če hodimo na bikoborbe), počnemo ravno to – zadajamo trpljenje in smrt živalim v odsotnosti vsakršne nuje, le za potešitev užitkov (kakršnihkoli že – gurmanskih, "kulturno-umetniških" ali sadističnih).

*******
Sorodne teme (kliknite na povezavo):



Ni komentarjev:

Objavite komentar