»Naša
moralna dolžnost je razpoznati, da so vsa čuteča bitja enakovredna v tem, da ne
smejo biti uporabljena izključno kot vir za nekoga drugega. To ne pomeni, da
moramo ljudi in živali obravnavati na enak način, saj navsezadnje tudi vseh ljudi ne
obravnavamo na enak način. Kirurgu damo morda večjo plačo kot hišniku. Osebi z
motnjo v duševnem razvoju je morda upravičeno zavrniti podelitev vozniškega
dovoljenja. V določenih primerih lahko različne značilnosti upravičijo različno
obravnavo. Ljudje niso enaki v vseh situacijah. Toda, ko govorimo o tem koga lahko
zasužnjimo ali koga lahko brez njegovega soglasja uporabimo v biomedicinskem
poskusu, so vsi ljudje enakovredni - nikogar od njih ne bi smeli zasužnjiti ali
uporabiti izključno kot vir za druge ljudi.
In
podobno, reči, da so živali in ljudje v moralnem smislu enakovredni, ne pomeni,
da bi morali dati živalim volilno pravico ali vozniško dovoljenje. Obstajajo
očitne razlike med ljudmi in živalmi, ki upravičujejo različno obravnavo v
določenih okoliščinah. Toda, ko govorimo o neupravičenosti obravnavanja bitja
kot lastnine, kot vira za druge, so vsa čuteča bitja enakovredna. Nihče ne bi smel
biti uporabljen kot lastnina. Nihče ne bi smel biti uporabljen izključno kot
vir za druge.
Če
razpoznamo, da imajo živali temeljno pravico ne biti obravnavane kot vir, potem
ne moremo več upravičiti uporabljanja živali za hrano, obleke, zabavo, v
poskusih, itd. Dolžni smo odpraviti institucionalizirano izkoriščanje živali.«
Odlomek
iz knjige Animal Rights: The Abolitionist Approach (stran 23)
Prevod:
Leon Kralj
******
Če
še niste vegan, prosim postanite vegan. Veganstvo pomeni nenasilje. V prvi
vrsti gre za nenasilje do drugih čutečih bitij, a tudi za
nenasilje do Zemlje in do samega sebe.
Če
ste že vegan, potem izobražujte
ostale ljudi o veganstvu.
In
nikoli, zares nikoli, ne nasedite nerazumni ideji, da moramo promovirati "srečno/humano
izkoriščanje" živali ali postopne
"majhne korake", zato da ljudi pripravimo do veganstva. V resnici
je ravno obratno: celotna "industrija srečnega izkoriščanja živali"
ima en sam cilj – pripraviti ljudi do tega, da nimajo slabe vesti ob
konzumiranju živalskih proizvodov.
Če
so živali moralno pomembne, potem veganstvo ni le ena izmed možnosti - je nuja.
Vsaka organizacija, društvo ali posameznik, ki trdi, da pripada gibanju za
pravice živali, mora zavzeti jasno stališče, da je veganstvo moralni
imperativ.
Vse
o tem zakaj in kako posati vegan: www.howdoigovegan.com
Sorodne
teme (kliknite
na povezavo):
6. Knjiga ETIKA
V KUHINJI
Ni komentarjev:
Objavite komentar