torek, 13. september 2016

Osredotočanje le na "intenzivno rejo" živali je zgrešeno

Večina velikih organizacij in društev za pravice živali se osredotoča zgolj na "intenzivno rejo" živali. To je absurdno iz najmanj treh razlogov.

Prvič, ta društva trdijo, da odpravljajo "najhujše oblike zlorab", ki se dogajajo v sistemu reje živali. To seveda ni res. Celoten sistem reje je namreč ena velika "najhujša oblika zlorabe". Društva za pravice živali se osredotočajo (t.j. s pomočjo kampanj zbirajo donacije) le na nekatere izmed praks reje, ki pa so večinoma že tako ali tako ekonomsko najbolj ranljive. Ta društva se pretvarjajo, da bo "intenzivna reja" le še stvar preteklosti, če bodo odpravljene ograde za prašiče ali če bodo konvencionalne baterijske kletke za kokoši zamenjane s talno rejo. Toda to je popolnoma zgrešeno. Prašiči in piščanci bodo še naprej mučeni in ubiti.

Drugič, ta društva promovirajo idejo, da obstaja razlika med izkoriščanjem živali na "intenzivnih farmah" in izkoriščanjem živali na "družinskih kmetijah". Na kakršnikoli farmi ali kmetiji je še vedno prisotna ogromna količina trpljenja in gorja. Ta fantazija o idiličnih "družinskih kmetijah" je natanko to – fantazija. Vse živali večinoma končajo v istih klavnicah. V vsakem primeru so vse zaklane.

Vsa ta društva promovirajo oz. podpirajo takšne ali drugačne kampanje in programe "srečnega izkoriščanja" živali. A le-ti še vedno vključujejo mučenje in ubijanje živali. Glavni učinek teh kampanj in programov se kaže kot zagotovilo potrošnikom, da so lahko moralno "osveščeni vsejedci", hkrati pa se s tem, ko s finančnimi prispevki pomagajo njihovim društvom, operejo slabe vesti ob nadaljevanju jedenja živali in oblačenja v njihove kože. 

Tretjič, če so živali moralno pomembne, potem jih ne bi smeli jesti, se vanje oblačiti ali jih uporabljati, ne glede na to ali prihajajo iz farm "intenzivne reje", iz "družinskih kmetij" ali če imajo njihova trupla na trgovskih policah oznako "srečnega izkoriščanja". Nikakor ne moremo upravičiti zadajanja katerekoli ravni bolečine in trpljenja drugemu čutečemu bitju, če je naše edino opravičilo za to gurmanski užitek ali moda. Da bi to spoznali sploh ne potrebujemo teorije o pravicah živali; gre le za logično izpeljavo iz stališča, da živali niso predmeti in imajo moralno vrednost.

Problem ni "intenzivna reja" živali. Problem je vsa reja živali; problem je vsa uporaba živali.

Razne kampanje proti "intenzivni reji" nimajo nobenega opravka z živalmi. So le vlečni voz za zbiranje donacij velikih organizacij in društev za zaščito/pravice živali. Če ti je mar za živali in meniš, da imajo kakršnokoli moralno vrednost, potem postaneš vegan. Tako preprosto je to.

******
Če še niste vegan, prosim postanite vegan. Veganstvo pomeni nenasilje. V prvi vrsti gre za nenasilje do drugih čutečih bitij, a tudi za nenasilje do Zemlje in do samega sebe.  

Če ste že vegan, potem izobražujte ostale ljudi o veganstvu. 

Če so živali moralno pomembne, potem veganstvo ni le ena izmed možnosti - je nuja. Vsaka organizacija, društvo ali posameznik, ki trdi, da pripada gibanju za pravice živali, mora zavzeti jasno stališče, da je veganstvo moralni imperativ


Gary L. Francione
Board of Governors Distinguished Professor of Law, Rutgers University

© 2014 Gary L. Francione

Vse o tem zakaj in kako postati vegan:  www.howdoigovegan.com  

Prevod: Leon Kralj


Sorodne teme (kliknite na povezavo):



Ni komentarjev:

Objava komentarja