ponedeljek, 17. oktober 2016

Nov primer moralne shizofrenije

Kolumnist časopisa New York Times Nicholas Kristof je v eni svojih kolumen znova pisal o tem, da je javnost ogorčena in poziva k obsodbi krutosti do živali vsakič ko nekdo muči psa, a da zelo malo (če sploh) govorimo o ravnanju s piščanci, ki je mnogo hujše od tega, kar sproža proteste v primeru psov. Kristof vidi rešitev v promoviranju bolj "humanih" oblik izkoriščanja piščancev.

Toda, ko nekdo muči psa, ne pozivamo k bolj "humanemu" mučenju psa. Pozivamo k popolnem prenehanju mučenja. Ko gre za "živali za hrano", je po njegovem mnenju rešitev očitno v tem, da nadaljujemo z zadajanjem nepotrebnega trpljenja in smrti (vsakršno trpljenje in vsaka smrt je namreč nepotrebna, glede na to, da uživanje živil živalskega izvora ni potrebno za človekovo zdravje), le da naj to počnemo na bolj "humani" način. Nicholas Kristof obenem oglašuje organizacije kot npr. Compassion in World Farming, kjer aktivno promovirajo skrajno moralno problematičen koncept "srečnega" izkoriščanja.

Gospod Kristof, ki sicer deluje čisto prijeten možak, povsem zgreši bistvo: tudi z najbolj "humano" rejenimi "živalmi za hrano" se ravna na načine, ki vključujejo strašno nasilje in grozljivo smrt. In če pripisujemo živalim moralno vrednost, potem ne moremo upravičiti tega, da jih obravnavamo kot vir za človeka in da jih ubijamo, ne glede na to kako "humano" ravnamo z njimi.


Prevod: Leon Kralj

****** 
Če še niste vegan, prosim postanite vegan. Veganstvo pomeni nenasilje. V prvi vrsti gre za nenasilje do drugih čutečih bitij, a tudi za nenasilje do Zemlje in do samega sebe. 

Če so živali moralno pomembne, potem veganstvo ni le ena izmed možnosti - je nuja. Vsaka organizacija, društvo ali posameznik, ki trdi, da pripada gibanju za pravice živali, mora zavzeti jasno stališče, da je veganstvo moralni imperativ

Vse o tem zakaj in kako postati vegan:  www.howdoigovegan.com  

Sorodne teme (kliknite na povezavo):  




Ni komentarjev:

Objava komentarja