Alastair Graham iz Škotske je bil obsojen na 9-mesečno zaporno kazen za uboj psa
Bruna. Psa je ubil zato, ker ga je ta ugriznil. Privezal ga je za drevo, ga
polil z bencinom in zažgal. Graham je dobil tudi dosmrtno prepoved posedovanja
živali. Obsojen je bil še na dodatnih 36 mesecev zapora zaradi sodelovanja pri
poskusu ropa.
BBC
je poročal:
»Graham se je izrekel za krivega v obtožbi, da je 24. oz. 25. aprila z zažigom psu Brunu zadal nepotrebno trpljenje in povzročil njegovo smrt.«
Številni ljudje so zgroženi nad tem kar je storil Graham in smatrajo, da je nedopustno,
da je najvišja predpisana zaporna kazen za to dejanje zgolj 1 leto.
To
kar je storil Graham je grozno. Zadal je trpljenje in smrt živali, za kar ni
imel nobenega opravičila. Povzročil je nepotrebno trpljenje in smrt.
Toda
ali je on sploh kaj drugačen od večine izmed nas?
Preden
označimo Grahama za nemoralno pošast, se spomnimo, da vsako leto ubijemo
približno 70 milijard čutečih kopenskih živali (in še približno bilijon
rib) za hrano. Nobenega
resnega strokovnjaka ni več, ki bi trdil, da je jedenje mesa, rib, mlečnih
izdelkov, jajc, itd. nujno za človekovo zdravje. Še več - čedalje večje število
konvencionalnih zdravstvenih delavcev priznava, da je hrana živalskega izvora
pogubna za človekovo zdravje. Poleg tega je živinoreja prava ekološka
katastrofa.
Se pravi,
naše najboljše – pravzaprav edino –
opravičilo, ki ga imamo za zadajanje vsega tega trpljenja in smrti je užitek: uživamo v okusu živalske hrane.
Življenja živali, ki jih jemo in od katerih pridobivamo mleko in jajca, so celo
v najboljših pogojih reje polna trpljenja in gorja ter vse te živali so ubite na nasilen in
boleč način. Morda obstaja psihološka razlika med tistimi, ki lastnoročno zadajajo
živalim trpljenje in smrt in tistimi, ki plačajo drugim, da to storijo namesto
njih. Toda med njimi ni nikakršne moralne razlike.
Enako
kot Graham, smo tudi mi odgovorni za nepotrebno trpljenje in smrt drugih
čutečih bitij.
Če
menite, da je to kar je storil Graham moralno zgrešeno (kar nedvomno tudi je), bi morali premisliti o tem, da postanete vegani in tako odstopite od svoje neposredne udeležbe pri izkoriščanju ne-človeških živali. Pravzaprav, če verjamete, da
imajo živali moralno vrednost in niso zgolj predmeti,
je to, da postanete vegan, edina
razumna poteza.
Tožba
Alastaira Grahama predstavlja še enega v nizu primerov, ki odražajo značilno moralno shizofrenijo, ki smo ji neprestano priča: vsi se strinjamo s tem, da ni
prav povzročati nepotrebnega trpljenja in smrti živalim, a velika večina med
nami to vsakodnevno počne.
In
za to ne rabimo preživeti niti sekunde v zaporu.
******
Če
še niste vegan, prosim postanite vegan. Veganstvo pomeni nenasilje. V prvi
vrsti gre za nenasilje do drugih čutečih bitij, a tudi za nenasilje do Zemlje
in do samega sebe.
Gary
L. Francione
Board
of Governors Distinguished Professor, Rutgers University
©
2014 Gary L. Francione
Prevod:
Leon Kralj
Vse o
tem zakaj in kako postati vegan: www.howdoigovegan.com
Sorodne
teme (kliknite
na povezavo):
6. Doslednost.
Ni komentarjev:
Objavite komentar