četrtek, 13. oktober 2016

Mary Bale, Michael Vick in naša moralna shizofrenija

Mary Bale iz mesta Coventry (Velika Britanija) je v kanto za smeti vrgla mačko, kjer je bila nesrečna žival ujeta približno 15 ur, preden so jo rešili. Njeno brezčutno dejanje je zabeležila kamera in posnetek je bil naložen na YouTube. Eno izmed poročil je reakcijo javnosti opisalo takole:
»"Žensko z mačko v smetnjaku" iz Coventryja so po dejanju, ki ga je sama opisala kot "trenutek slabe presoje" in so ga ujele varnostne kamere ter so ga naložili na svetovni splet, zmerjali po vsem svetu, tako da je celo iz daljnje Avstralije prejemala žaljive telefonske klice in grožnje s smrtjo.

Na tisoče ljudi se je v ta namen povezalo na družbenem omrežju Facebook, kjer so izražali svoje ogorčenje z besedami "Mary Bale je hujša od Hitlerja" in pozivali k "smrtni kazni za Mary Bale", zasedla pa je tudi prve strani časopisov s ciničnimi naslovi kot npr. "Le kako je MIJAVGLA to storiti?"«

Mary Bale je bila obtožena s strani Kraljevega društva za preprečevanje krutega ravnanja z živalmi (Royal Society for the Prevention of Cruelty to Animals, RSPCA) za povzročitev nepotrebnega trpljenja živali, zaradi česar je bila kaznovana z 250 funti, naloženo pa ji je bilo tudi plačilo sodnih stroškov in odškodnina namenjena žrtvi v skupnem znesku 1.436 funtov.

Samo pomislite:   

Organizacija RSPCA, ki sicer aktivno nagovarja in spodbuja javnost, da preko njihovega programa "Freedom Food" (glejte: 12) sodeluje pri zadajanju nepotrebnega trpljenja in smrti živalim, zdaj obtožuje Mary Bale za njeno zadajanje nepotrebnega trpljenja mački.

Javnost, katere večina uživa živila živalskega izvora in s tem neposredno podpira in sodeluje pri početju, ki se v ničemer moralno ne razlikuje od tega kar je storila Mary Bale, zdaj obsoja Mary Bale.

Ta situacija je zelo podobna tisti, ki se nanaša na ameriškega nogometaša Michaela Vicka. Vick se je na sodišču izrekel za krivega glede obtožbe prirejanja pasjih bojev. Za to svoje grozljivo dejanje je odslužil zaporno kazen in čeprav je od tega minilo že vrsto let, so mnogi ljudje še vedno besni nanj ter ga žalijo in zmerjajo kjerkoli se pojavi. Vick je očitno rad posedal okoli borbenega ringa in opazoval pse, ki so trgali drug drugega, medtem ko večina tistih ljudi, ki zmerjajo Vicka, rada poseda okoli žara in opazuje pečenje trupel živali, ki so bile vsaj toliko trpinčene kot Vickovi psi. Tako Vickovi psi kot živali, ki jih ljudje jedo, trpijo in umirajo iz enega samega istega razloga: človekov užitek.

Tako v primeru Mary Bale kot Michaela Vicka gre za osupljiv prikaz moralne shizofrenije.

Kot je dejal moj prijatelj, "če ne občutimo groze in ne doživimo šoka vsakič, ko se peljemo mimo McDonald´s-a, zakaj smo potem tako zgroženi nad tem, da je Mary Bale vrgla svojo lastnino v smetnjak?"

In prav tako kot nihče ne bi predlagal, da je sprejemljivo prirejati "humane" pasje boje, je absurdno spodbujati "srečno" izkoriščanje živali, uporabljenih za hrano.

Za moralno shizofrenijo obstaja preprosto zdravilo: postanite vegani. Je zelo enostavno, boljše za vaše zdravje in planet; in najpomembneje – je pravična odločitev. To je nekaj kar dolgujemo živalim.

Če ste že vegan, potem na ustvarjalen in miroljuben način izobražujte ostale ljudi o veganstvu. 


Gary L. Francione
© 2010 Gary L. Francione

Prevod: Leon Kralj

Vse o tem zakaj in kako postati vegan:  www.howdoigovegan.com  


Sorodne teme (kliknite na povezavo):  
2. Vsi smo pasjeborci! (avtor Leon Kralj)
3. Svetovni dan živali? (avtor Leon Kralj)



2 komentarja:

  1. Lepim enega mojih komentarjev v eni FB skupini . Naj bo sprejet dobronamerno, ker nimam v tem nobene želje, da bi žalil, ali omalovaževal vaše delo tule !! ...... Prav se mi zdi, da se o tem menimo in nenazadnje sem tud sam nemalokrat doslej , tud tule, omenjal ravno to našo dvoličnost in sprenevedanje ! ...... ampak ( ne morem iz svoje kože ! :) ) ko po drugi strani berem na pr te sestavke o abolicionoističnem pristopu, povsem intuitivno dobim občutek, da gre za dobro stvar, ki pa se predstavlja podobno, kot to na svojem področju počnejo Jehove priče ! PA ne bit zej prosim užaljena, ker gre v enem primeru za vero, v drugem pa za znanost ! Ne govorim namreč o tem, ampak primerjam prakso ene in druge agende !! ..

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Pozdravljen, Dušan!

      Hvala za tvoje vprašanje oz. pomislek. Abolicionistično vegansko gibanje nima "agende", pač pa zelo odkrito in jasno stališče, da nobeno čuteče bitje (človeško in ne-človeško) ne sme biti uporabljeno izključno kot vir za nekoga drugega. Enako kot nasprotujemo človeškemu suženjstvu in vsem oblikam človeške diskriminacije, nasprotujemo tudi živalskemu suženjstvu in diskriminaciji na podlagi vrste (specizmu). Povedano drugače – nasprotujemo nepravičnosti. Smo prvo mirovno gibanje v zgodovini, ki ne izpušča nikogar in ki si prizadeva za končanje izkoriščanja živali s sredstvom, ki je skladno s tem ciljem – z ustvarjalnim in nenasilnim izobraževanjem ljudi o veganstvu kot moralni osnovi.

      Praviš, da gre za znanost. Ne, ne gre za znanost. Gre za pravičnost. Gre za opozarjanje na to, da živeti nevegansko pravzaprav krši splošno sprejeta pravila, ki veljajo v današnji družbi. Vsi namreč soglašamo, da ni prav zadajati trpljenja in smrti živalim po nepotrebnem, toda če nismo vegani, počnemo ravno to - neposredno sodelujemo v zadajanju popolnoma nepotrebnega trpljenja in smrti živalim, kajti nikomur ni potrebno jesti živalskih proizvodov za zdravje. Skratka, ko je govora o morali (na kateremkoli področju), ne gre za znanost. Nemogoče je "znanstveno" dokazati, da smo dolžni imeti opravičljiv razlog za škodovanje živalim. To bodisi čutimo ali pa ne. In velika večina Zemljanov to zelo dobro čuti, le da še ne ve, da jih to moralno zavezuje k veganstvu. In naša dolžnost je, da jim pomagamo pri tem uvidu. Če nas Abolicionistične vegane zavoljo našega vztrajanja, da ne moremo upravičiti nobenega (še tako "humanega" ali "zmanjšanega") izkoriščanja živali, označuješ za "Jehove priče", a nikoli ne bi za "Jehove priče" označil npr. humanitarne delavce ali aktiviste za človekove pravice, ki ravno tako vztrajajo, da ne moremo upravičiti nobenega (še tako "humanega" ali "zmanjšanega") posilstva, rasizma ali genocida, potem se preprosto poslužuješ specizma, saj je edina razlika med prvim in drugim primerom, vrsta žrtve.

      Izbriši