14.
julij, 2012 /avtor Gary L. Francione
Ljudje
me redno sprašujejo ali si še vedno “vegan”, če ješ samo “povožene živali”, zapuščena jajca od
kokoši, ki jih imaš za “domače ljubljenčke” ali živalske proizvode, ki jih najdeš v
smeteh?
Kratek
odgovor se glasi: Ne.
Obrazložitev:
Čeprav tovrstna početja ne prispevajo neposredno k povpraševanju po živalskih
proizvodih, so na simbolni ravni
izjemno problematična. Krepijo namreč idejo, da so živalski proizvodi nekaj kar
se uporablja za našo hrano; krepijo idejo, da so živali predmeti in vir za
človeka; krepijo družbeno prakso uživanja živali; spodbujajo nadaljnje povpraševanje,
četudi k njemu neposredno ne prispevajo.
Kaj
pa v primeru, če te nihče ne vidi, da počneš te stvari? V tem primeru pač ne
sodeluješ pri nobeni takšni aktivnosti, ki bi komurkoli karkoli simbolno sporočala, saj je nihče ne vidi oz. ne ve zanjo. In z njo tudi ne spodbujaš povpraševanja.
Toda
ti
si tisti, ki to vidi; ti veš za to. Ti sodeluješ v dejanju
uživanja živali; v ritualu, ki nima nobenega drugega pomena razen častitev
specizma, ki pravi, da živali vendar so nekaj kar je namenjeno izkoriščanju.
Biti
vegan pomeni, da zavračaš idejo, da so živali namenjene naši uporabi. Živali niso
potrošno blago; niso vir za potešitev naših interesov.
Živali
niso hrana nič bolj kot je hrana človeška roka, ki bi jo našli v smetnjaku.
Nikoli
ne bi pomislili, da bi pojedli človeka. Ljudje so osebe z moralno vrednostjo.
Mi ljudi ne jemo. Toda živali so prav tako osebe. Imajo moralno vrednost.
Njihova telesa in proizvodi narejeni iz njih niso nekaj kar bi morali smatrati za hrano, četudi jih najdemo
mrtve ob cesti ali v smeteh oz. četudi so njihovi izločki zapuščeni z
njihove strani, kot npr. neoplojena kokošja jajca, ki jih kokoši niso pojedle. [Valjenje jajc kokoši prikrajša za nujno potrebne minerale, zato jih ponavadi
pojedo, ko vidijo, da niso oplojena in si tako povrnejo hranilne snovi, ki jih
potrebuje njihov organizem; op.p.]
******
Če
še niste vegan, prosim postanite
vegan. Veganstvo pomeni nenasilje. V prvi vrsti gre za nenasilje do drugih
čutečih bitij, a tudi za nenasilje do Zemlje in do samega sebe.
Gary L.
Francione
Professor, Rutgers University
Professor, Rutgers University
© 2012
Gary L. Francione
Prevod:
Leon Kralj
Sorodne
teme (kliknite
na povezavo):
3. Naša izbira
Ni komentarjev:
Objavite komentar