petek, 06. maj 2016

Naše abolicionistično gibanje se širi

Trenutno "gibanje za zaščito/pravice živali" je velik biznis. Vsako leto prinaša na stotine milijonov dolarjev dobička. Kako? Tako, da prodaja idejo o "sočutnem izkoriščanju" živali. T.i. "gibanje" prodaja idejo, da se življenje lahko odvija nemoteno dalje, brez da bi kdorkoli rabil spremeniti svoj način razmišljanja v zvezi z živalmi, torej da lahko ljudje nadaljujejo z izkoriščanjem živali za hrano, obleke in zabavo - vse dokler donirajo welfare organizacijam in društvom, zato da se naslavljajo "najhujše oblike" zlorab živali. Ko so izzvane s tem v zvezi, te organizacije in društva zatrdijo, da je to le del njihove strategije, ki bo s pomočjo "majhnih korakov" vodila ljudi do postopnega prenehanja izkoriščanja živali.

Ozrite se naokrog. Popolnoma enak način razmišljanja je prisoten že 200 let. Ja, že celih 200 let! Začetek welfare reform [reform za "dobrobit" živali; op.p.] sega v zgodnje 19. stoletje, ko se je prva zakonodaja na tem področju (v Veliki Britaniji) nanašala na "kruto" ravnanje z farmskimi živalmi. Minilo je 200 let in danes izkoriščamo več živali in na bolj grozljive načine kot kadarkoli prej v človeški zgodovini. Obstaja mnogo ljudi, ki so člani tovrstnih organizacij in društev že več kot 20 let, pa še vedno niso vegani. Jasno, saj nobena izmed teh organizacij ne promovira veganstva kot moralno osnovo. "Majhni postopni koraki" naprej? Ne. Veliki koraki nazaj! 

Abolicionistično kontra-gibanje se čedalje bolj širi. Sestavljajo ga posamezniki, ki oglašujejo pravičnost za živali in jih ne zanima prodajanje napačnih – in moralno zavržnih – idej o "srečnem izkoriščanju". Čeravno nekateri, ki zase trdijo, da so abolicionisti, pozivajo k doniranju, večina tega ne počne.  

Vse to zelo vznemirja welfare organizacije in društva, ki niso zmožna podati utemeljenega vsebinskega protiargumenta, zato se poslužujejo napadanja abolicionistov na osebni ravni in pogosto na žaljive načine. Nenehno tarnajo, češ da so deležni "sovraštva", "zasramovanja", "nadlegovanja", ipd. Toda njihovi osebni napadi in brezmejno nerganje so jasen znak neizpodbitnosti naših abolicionističnih argumentov. Ker na vsebinski ravni nimajo popolnoma ničesar, s čimer bi lahko utemeljili svoje stališče, zmerjajo ljudi z žaljivkami in imajo sami sebe za žrtve. Toda vso to otročje obnašanje ne more prikriti zelo pomembnega in ključnega dejstva: pojavilo se je rastoče abolicionistično gibanje, ki sloni na neizpodbitnih načelih in ki na kristalno jasen način promovira veganstvo kot moralni imperativ.

In to gibanje se bo le še bolj širilo in raslo, neodvisno od tega kaj počno welfaristi in njihovi sluge.

*******
Če še niste vegan, prosim postanite vegan. Veganstvo pomeni nenasilje. V prvi vrsti gre za nenasilje do drugih čutečih bitij, a tudi za nenasilje do Zemlje in do samega sebe.  

In nikoli, zares nikoli, ne nasedite nerazumni ideji, ki pravi, da moramo promovirati "srečno/humano izkoriščanje" živali ali postopne "majhne korake", zato da ljudi pripravimo do veganstva. V resnici je ravno obratno: celotna "industrija srečnega izkoriščanja živali" ima en sam cilj – pripraviti ljudi do tega, da nimajo slabe vesti oz. da se v moralnem smislu počutijo pomirjene ob konzumiranju živalskih proizvodov.

Če so živali moralno pomembne, potem veganstvo ni le ena izmed možnosti - je nuja. Vsaka organizacija, društvo ali posameznik, ki trdi, da pripada gibanju za pravice živali, mora zavzeti jasno stališče, da je veganstvo moralni imperativ

Gary L. Francione
Board of Governors Distinguished Professor of Law, Rutgers University

Vse o tem zakaj in kako postati vegan: 

Prevod: Leon Kralj


Sorodne teme (kliknite na povezavo):
7. ŠEST TEMELJNIH NAČEL ABOLICIONISTIČNEGA PRISTOPA K PRAVICAM ŽIVALI 



Ni komentarjev:

Objavite komentar