Trenutno "gibanje za živali" je velik biznis. Vsako leto prinaša na stotine milijonov dolarjev
dobička. Kako? Tako, da prodaja idejo o "sočutnem izkoriščanju" živali. T.i. "gibanje" prodaja idejo, da se življenje lahko odvija nemoteno dalje, brez da
bi kdorkoli rabil spremeniti svoj način razmišljanja v zvezi z živalmi, torej da
lahko ljudje nadaljujejo z izkoriščanjem živali za hrano, obleke in zabavo - vse
dokler donirajo welfare organizacijam in društvom, zato da naslavljajo "najhujše oblike" zlorab živali. Ko so izzvane v zvezi s tem, te organizacije in
društva zatrdijo, da je to le del njihove strategije, ki bo s pomočjo "malih korakov" vodila ljudi do postopnega prenehanja izkoriščanja živali.
Ozrite se naokrog. Popolnoma enak
način razmišljanja je prisoten že 200 let. Ja, že celih 200 let! Začetek
welfare reform [reform za "dobrobit" živali; op.p.] sega v zgodnje 19. stoletje,
ko se je prva zakonodaja na tem področju (v Veliki Britaniji) nanašala na "kruto" ravnanje z farmskimi živalmi. Minilo je 200 let in danes izkoriščamo več
živali in na bolj grozljive načine kot kadarkoli prej v človeški zgodovini. Obstaja
mnogo ljudi, ki so člani tovrstnih organizacij in društev že več kot 20 let, pa
še vedno niso vegani. Jasno, saj nobena izmed teh organizacij ne promovira
veganstva kot moralno osnovo. "Majhni postopni koraki" naprej? Ne.
Veliki koraki nazaj!
Abolicionistično kontra-gibanje se čedalje
bolj širi. Sestavljajo ga posamezniki, ki promovirajo pravičnost za živali in jih
ne zanima prodajanje napačnih – in moralno zavržnih – idej o "srečnem
izkoriščanju". Čeravno nekateri, ki zase trdijo, da so abolicionisti, pozivajo
k doniranju, večina tega ne počne.
Vse to zelo vznemirja welfare
organizacije in društva, ki niso zmožna podati utemeljenega vsebinskega
protiargumenta, zato se poslužujejo napadanja abolicionistov na osebni ravni in
pogosto na žaljive načine. Nenehno tarnajo, češ da so deležni "sovraštva", "zasramovanja", "nadlegovanja", ipd. Toda njihovi osebni napadi in brezmejno
nerganje so jasen znak neizpodbitnosti naših abolicionističnih argumentov. Ker
na vsebinski ravni nimajo popolnoma ničesar, s čimer bi lahko utemeljili svoje
stališče, zmerjajo ljudi z žaljivkami in imajo sami sebe za žrtve. Toda vso to
otročje obnašanje ne more prikriti zelo pomembnega in ključnega dejstva:
pojavilo se je rastoče abolicionistično gibanje, ki sloni na neizpodbitnih načelih in ki na kristalno jasen način promovira veganstvo kot moralni
imperativ.
In to gibanje se bo le še bolj širilo
in raslo, neodvisno od tega kaj počno welfaristi in njihovi sluge.
*******
Če še niste vegan, prosim postanite
vegan. Veganstvo pomeni nenasilje. V prvi vrsti gre za nenasilje do drugih
čutečih bitij, a tudi za nenasilje do Zemlje in do samega sebe.
Če so živali moralno pomembne, potem
veganstvo ni le ena izmed možnosti - je nuja. Vsaka organizacija, društvo ali
posameznik, ki trdi, da pripada gibanju za pravice živali, mora zavzeti jasno
stališče, da je veganstvo moralni
imperativ.
Gary L. Francione
Board of Governors Distinguished
Professor of Law, Rutgers University
Vse o tem zakaj in kako postati
vegan:
Prevod: Leon Kralj
Sorodne
teme (kliknite na povezavo):
7.
ŠEST TEMELJNIH NAČEL ABOLICIONISTIČNEGA PRISTOPA K PRAVICAM ŽIVALI
Ni komentarjev:
Objavite komentar