ponedeljek, 23. maj 2016

Aktivizem v praksi - 1.del

Spodnji pogovor (kot se ga spomnim "iz glave", glede na to, da si nisem zapisoval) je potekal med menoj in mojo sodelavko iz Univerze Rutgers. Zdaj je veganka. Pogovor se je zgodil pred tremi tedni.

Ona: "V redu, strinjam se, da ne bi smeli grdo ravnati z živalmi, toda ne sprejmem tega, da bi morali postati vegani."
Jaz: "Ok, zakaj meniš, da ne bi smeli grdo ravnati z živalmi?"
Ona: "Pač, zato ker to ni prav."
Jaz: "Zakaj ne?"
Ona: "Kako to misliš, ´zakaj ne´?"
Jaz: "Zakaj se ti ne zdi prav, če ljudje grdo ravnajo z živalmi? Saj živali ne štejejo nič v moralnem smislu, kajne?"
Ona: "Ne, ni res. Seveda štejejo."
Jaz: "Kako? Kaj to pomeni?"
Ona: "To pomeni, da jih ne smemo trpinčiti brez tehtnega razloga."
Jaz: "In kaj je tehten razlog?"
Ona: "Nekaj, kar zahteva nujo."
Jaz: "Ok, je lahko užitek tehten razlog?"
Ona: "Ne, seveda ne. "
Jaz: "Priročnost?"
Ona: "Ne." 
Jaz: "Navada?"
Ona: "Tudi ne."
Jaz: "V redu. Ugotovila sva torej, da se že strinjaš s tem, da je tvoja moralna dolžnost postati veganka." 
[Za prehranjevanje z živalmi namreč ljudje nimamo nobenega drugega razloga kot ravno užitek ob okusu, priročnost ali navada, saj nam ni potrebno jesti živali, da bi zadostili optimalnemu zdravju – prej obratno; op.p.]

Govorila sva še približno 2 uri, predvsem o konkretnih prehranskih zadevah. Povabil sem jo na našo spletno stran www.howdoigovegan.com. Včeraj sem jo ponovno srečal. Postala je veganka. Ni šla skozi nobeno vmesno fazo zmanjševanja uživanja mesa, vegetarijanstva, uživanja jajc iz "proste" reje ali mesa krav "izpod planin", ipd. Veganka je. Ponosno mi je povedala tudi, da je ravnokar kupila svoj prvi par ne-usnjenih čevljev.

Tudi vi ste sposobni speljati takšen pogovor. Vsi smo ga. In učinkuje. Pravzaprav je ustvarjalno, nenasilno vegansko izobraževanje edina stvar, ki zares učinkuje.

*******
Če so živali moralno pomembne, potem veganstvo ni le ena izmed možnosti - je nuja. Vsaka organizacija, društvo ali posameznik, ki trdi, da pripada gibanju za pravice živali, mora zavzeti jasno stališče, da je veganstvo moralni imperativ

In nikoli, zares nikoli, ne nasedite nerazumni ideji, ki pravi, da moramo promovirati "srečno/humano izkoriščanje" živali ali postopne "majhne korake", zato da ljudi pripravimo do veganstva. V resnici je ravno obratno: celotna "industrija srečnega izkoriščanja živali" ima en sam cilj – pripraviti ljudi do tega, da nimajo slabe vesti oz. da se v moralnem smislu počutijo pomirjene ob konzumiranju živalskih proizvodov.

Gary L. Francione
Board of Governors Distinguished Professor of Law, Rutgers University

Prevod: Leon Kralj


Sorodne teme (kliknite na povezavo):
7. Trije enostavni koraki za učinkovito zagovorništvo pravic živali 




Ni komentarjev:

Objavite komentar