sreda, 9. marec 2016

Absurdnost kampanj za dobrobit živali v praksi - 4.del: Konferenca o pravičnosti, sponzorirana s strani kršiteljev pravičnosti

Najnovejše skupinsko zavračanje veganstva kot moralne osnove je moč zaslediti pri ljudeh, ki sami sebe imenujejo "intersekcionalisti" [iz angleške besede "intersectionalists" - gre za opozarjanje na dvojno diskriminacijo, ki so ji podvrženi nekateri ljudje; na primer, temnopolta ženska je diskriminirana kot ženska in kot temnopolta oseba; op.p.]. V enem svojih prejšnjih blogov sem pisal o tem, kako ti "intersekcionalisti" promovirajo idejo, da je morala nekaj relativnega, stvar osebnega mnenja oz. subjektivne presoje posameznika (vsaj kar se živali tiče) ter nato tovrstno dojemanje morale uporabljajo za pozivanje k sklepanju medsebojnih zavezništev na podlagi svoje identitete ter izven standardnih političnih okvirjev (glede na raso, spol, spolno usmerjenost, veroizpoved, družbeni položaj, itd.).  
[Opomba prevajalca: težava pri omenjenih intersekcionalistih je predvsem ta, da ocenjujejo moralnost določenega dejanja na podlagi svojih lastnih osebnih okoliščin in ne objektivnih dejstev. Nemalokrat gre za predstavnike manjšin oz. depriviligiranih skupin (ženske, temnopolti, istospolno usmerjeni, itd.), ki apriori ne upoštevajo nobenih vsebinskih argumentov (četudi tehtnih) podanih s strani kogarkoli, ki ni pripadnik "njihove" skupine, češ, da je zagovarjati veganstvo kot moralno osnovo s položaja "priviligiranega" (npr. če to reče moški, belopolti, heteroseksualec, premožen človek, itd.) rasistično, seksistično, heteroseksistično, elitno, ipd.]

Eden vidnejših predstavnikov gibanja intersekcionalistov je Christopher-Sebastian McJetters, član organizacije Black Vegans Rock. Sebastian v svojem nedavnem eseju pravi, da je zagovarjati veganstvo kot moralno osnovo rasistično, seksistično, elitistično in diskriminatorno do vseh na takšen ali drugačen način depriviligiranih ljudi. Z njim se strinja celo Amanda Baker, vodja The Vegan Society – prvega veganskega društva na svetu, ustanovljenega leta 1944 pod vodstvom "izumitelja" besede veganstvo Donalda Watsona. Toda za razliko od Amande Baker, je Sebastian vsaj ponudil argument v zagovor svojega stališča.

A ta njegov argument je očigledno specističen [specizem = diskriminacija na podlagi vrste; op.p.].

Namreč ... Sebastian trdi, da tisti ljudje, ki živijo v revščini, težko postanejo vegani, zato je vztrajati na zagovarjanju veganstva kot moralne osnove elitistično in diskriminatorno do vseh depriviligiranih, ter, glede na to, da je precej revnih ljudi temnopoltih, s tem tudi rasistično. (V eseju sicer ne razloži zakaj misli, da je spodbujati k veganstvu kot moralnem imperativu tudi seksistično, zato slednje ostaja popolna neznanka.)

Da boste lažje razumeli na kakšen način Sebastianovo stališče transparentno odraža specizem, si predstavljajte zagovarjanje njegovega argumenta v kontekstu, ki vključuje ljudi oz. človekove interese/pravice.

Ko reven človek (ne glede na barvo kože) škoduje neki nedolžni osebi (npr. stori nenaklepni umor pri vlomu, ipd.), mar izjavljamo, da je elitistično, diskriminatorno ali rasistično če trdimo, da je njegovo dejanje nemoralno?   

Seveda ne.

Lahko razumemo (in upam, da tudi dejansko razumemo) zakaj morda tisti, ki po krivici trpijo za revščino, ravnajo na določene načine. Lahko si želimo (in upam, da tudi dejansko uspemo) odpraviti ekonomsko neenakost, ki povzroča revščino. Lahko upoštevamo (in upam, da tudi dejansko bi upoštevali) specifične okoliščine, ko bi sodili storilcu v teh okoliščinah, čeprav pravni sistem praviloma tega ne počne.

Toda prav vsi se strinjamo s tem, da je vsakršno nasilje nad nedolžnimi nemoralno. Pravilo, ki pravi, da ne moremo upravičiti zadajanja trpljenja nedolžnim žrtvam, je moralna osnova, ne glede na to kdo si in ne glede na okoliščine.

Vendar, ko so nedolžne žrtve živali, vztrajati na tej moralni osnovi kar naenkrat pomeni biti rasist, elitist in diskriminatoren do storilca.

To je očitni specizem.

Ko zagovarjanje "pravičnosti za vse" pomeni oglaševanje mesa, rib in mlečnih izdelkov

Kot sem argumentiral v blogu, je rezultat omenjenega gibanja intersekcionalistov najbolj s specizmom prežet pogled na etiko v odnosu do živali, ki smo mu bili kadarkoli priča.

Opozoril sem tudi na to, da bodo t.i. "intersekcionalisti" 25. marca 2016 organizirali Konferenco o intersekcionalni pravičnosti, [citat z njihove uradne spletne strani: »Prizadevamo si za človekove pravice, pravice živali in pravično družbo. /.../ Proučujemo različne problematike družbene pravičnosti skozi prizmo potegovanja za pravice živali.«], ki bo sponzorirana s strani nikogar drugega kot Humane Society of the United States (HSUS), ene največjih organizacij za "pravice" živali na svetu, ki hkrati zelo jasno in odkrito zavrača veganstvo kot moralno osnovo ter aktivno oglašuje "srečno izkoriščanje" živali [glej povezavo – tukaj]. 

Kmalu po mojem opozorilu so prireditelji konference zakrili ime HSUS na seznamu svojih sponzorjev. A na vidnem mestu tega seznama kljub temu ostajajo sledeče organizacije: 
- Vegan Outreach, ki izrecno zavrača veganstvo kot moralno osnovo [glej povezave - 1, 2, 3, 4 in 5]; 
- VegFund, ki promovira tako posameznike oz. društva, ki se zavzemajo za "srečno izkoriščanje" živali in redukcitarijanstvo, kot tudi številna ostala problematična društva; 
- NARN (Northwest Animal Rights Alliance), ki je očividna t.i. "new welfare" organizacija, ki na svoji spletni strani med svoje sorodne organizacije prišteva številne moralno sporne skupine, ki zagovarjajo "srečno izkoriščanje" živali: 

Poleg tega pri NARN aktivno podpirajo zagovornike nasilja. 

A najbolj sporno je to, da konferenca oglašuje sponzorja, imenovanega The Star Store:


Ko klikneš na "The Star Store", se ti odpre spletna stran, ki med drugim prikazuje t.i. "tedensko ponudbo" te trgovine. Ta teden ponujajo naslednje:


Če kliknete za povečavo fotografije, lahko vidite, da The Star Store med drugim ponuja:

tuno
sir Cheddar
vaflje
svinjsko zarebrnico
"ekološkega" piščanca
lososov file
šunko
švicarski sir
sir Babybel

Poleg tega ima The Star Store tudi trgovino z oblekami. Poklical sem jih po telefonu in preveril. Ne gre za vegansko trgovino.

Intersekcionalna pravičnost je torej združljiva s promocijo biznisa, ki prodaja živalska trupla in njihove izločke?

Razmislimo o tem v kontekstu organizacije, ki nasprotuje zlorabi otrok. Predstavljajte si, da bi ta organizacija sklicala konferenco, ki bi jo sponzoriral nekdo, ki se ukvarja s snemanjem otroške pornografije in prireditelji konference bi izvajali promocijo tega pornografa na svoji spletni strani z namenom oglaševanja svoje konference.

Opazite težavo?

Ta model "intersekcionalnosti" sploh ne odraža pravičnosti. Resnični intersekcionalni pristop bi obravnaval ne-človeške živali kot polnovredne članice moralne skupnosti. Promoviranje antropocentričnih privilegijev ne zajema niti vseh niti pravičnosti.

*******
Če še niste vegan, prosim postanite vegan. Veganstvo pomeni nenasilje. V prvi vrsti gre za nenasilje do drugih čutečih bitij, a tudi za nenasilje do Zemlje in do samega sebe.  

Če so živali moralno pomembne, potem veganstvo ni opcija - je nuja. Vsaka organizacija ali društvo, ki trdi, da pripada gibanju za pravice živali, mora zavzeti trdno stališče, da je veganstvo moralni imperativ

In nikoli, zares nikoli, ne nasedite nerazumni ideji, ki pravi, da moramo promovirati "srečno/humano izkoriščanje" živali ali postopne "majhne korake", zato da ljudi pripravimo do veganstva. V resnici je ravno obratno: celotna "industrija srečnega izkoriščanja živali" ima en sam cilj – pripraviti ljudi do tega, da nimajo slabe vesti oz. da se v moralnem smislu počutijo pomirjene ob konzumiranju živalskih proizvodov.

Sprejeti lastno veganstvo kot moralni imperativ ter nagovarjati ostale k veganstvu kot moralnem imperativu, je skupaj s skrbjo za zapuščene živali daleč najpomembnejše aktivistično dejanje, ki se ga lahko lotite.


Gary L. Francione
Board of Governors Distinguished Professor of Law, Rutgers University

7.marec, 2016

Vse o tem zakaj in kako postati vegan dobite na:

----------
Prevod: Leon Kralj

Vir:

Sorodne teme (kliknite na povezavo):
5. Mnogo ljudi je jeznih name - in imajo prav 




Ni komentarjev:

Objavite komentar