Profesor Gary Steiner me je opozoril
na zanimiv video, ki so ga je objavili
pri Onion News Network. Gre za "novico" o mladi gimnastičarki, ki so jo dali
starši "evtanazirati", po tem ko je utrpela manjšo poškodbo, zaradi katere je bila prisiljena končati svojo športno kariero.
Z
vpeljavo jezika, ki ga slišimo v primeru "uspavanja" poškodovanih dirkalnih
konjev, v človeški kontekst, dobimo zanimiv vpogled v to kako celo tisti, ki
trdijo, da imajo "radi" živali, pogosto gledajo nanje le kot na potrošno blago
in jih smatrajo izključno kot sredstvo za dosego svojih interesov.
Slišimo tudi izraženo idejo, da je problem v trpljenju in da vse dokler je
smrt zadana neboleče, to ne poraja nobenih moralnih vprašanj. Da torej uboj sam
po sebi ne predstavlja škodovanja. Zlahka uvidimo problem, ko postavimo takšno
razmišljanje v človeški kontekst. Četudi bi ubili človeka na neboleč način in bi
to storili medtem ko bi spal in se ne bi zavedal, da je njegova smrt neizbežna, bi
mu s tem še vedno škodovali. Seveda bi mu škodovali bolj, če bi ga pred ubojem
še mučili. Toda škodujemo mu že zgolj s tem, ko ga ubijemo, četudi brez predhodnih
bolečin ali trpljenja.
Ko
gre za živali, pa večina med nami tega bistva ne uvidi. Mislimo, da je problem
trpljenje – in ne smrt. Mislimo, da je sprejemljivo uporabljati živali vse
dokler ravnamo z njimi "humano". In to je osnovno načelo welfare pristopa k pravicam
živali: moralno sprejemljivo je uporabljati živali vse dokler
poskrbimo za čim manj trpljenja. To idejo promovira ogromno zagovornikov
živali, o čemer sem že večkrat pisal tukaj (na primer v
tem blogu) ter v drugih delih (to je tudi osrednja tema moje knjige Animals as Persons). Ravno ta ideja je
tista, ki vodi zagovornike živali k temu, da podpirajo kampanje, ki promovirajo
jajca "proste" reje, namesto da bi porabljali svoj čas in sredstva za
izobraževanje ljudi o tem zakaj naj jajc sploh ne bi jedli. Kampanje za welfare
reforme so smiselne le, če uporabo
živali smatramo kot moralno sprejemljivo in če mislimo, da je problem le v tem
kako ravnamo z uporabljeno živaljo.
Mnogi welfaristi zelo razločno in jasno povedo, da ubijanje živali – če je
izvedeno na neboleč način – ne poraja nobene moralne dileme. Kot to lepo
prikazuje video Onion News Network, bi kaj takega smatrali za čisti absurd, če
bi šlo za ljudi.
Le
zato ker smo specisti [specizem
= diskriminacija na podlagi vrste; op.p.] pa ne vidimo, da je enako absurdno trditi, da ubijanje nečloveških živali – četudi ob tem ne trpijo – ne predstavlja
škodovanja živalim.
Postanite vegan in se poslužite ustvarjalnih, nenasilnih sredstev za poučevanje drugih ljudi o veganstvu.
Gary L.
Francione
© 2009 Gary L. Francione
© 2009 Gary L. Francione
Prevod:
Leon Kralj
Sorodne
teme (kliknite
na povezavo):
4. Sprevržena
usklajenost kampanj za dobrobit živali in "single-issue" kampanj z
izkoriščanjem živali
Ni komentarjev:
Objavite komentar