torek, 23. avgust 2016

"Selfie morala" predstavlja moralni propad gibanja za pravice živali

Kot "selfie moralo" pojmujem pojav, do katerega pride, ko nekdo vsebinsko nestrinjanje oz. utemeljeno kritiko označi za "napadanje", "agresijo", "sovražnost", "očrnitev" ali "sramotenje", brez da bi podal kakršenkoli vsebinski odgovor na to kritiko. Selfie morala ni nič drugega kot narcizem. In je odraz globokega specizma.

Na primer, ko abolicionistični vegani podajo utemeljeni argument, da priznavanje moralnega statusa živalim zahteva prepoznanje veganstva za moralni imperativ, so s strani welfare "zagovornikov živali" nemudoma zasuti s predvidljivim naborom očitkov in tarnanja, češ da takšno stališče "ponižuje" oz. izraža "sovražno nastrojenost" do ne-veganov. Samo pomislite. Tisti, ki podpirajo oz. sodelujejo v nasilnem, izkoriščevalnem ali tudi drugače moralno spornem ravnanju glede živali, obtožujejo tiste, ki nasprotujejo izkoriščanju živali, za "agresivne", "sovražno nastrojene" in "nasilne". Očitno menijo, da je moč sleherno utemeljeno kritiko njihovega nerazumnega stališča preprosto označiti za nasilje. 

Gre za popolnoma brezsramen narcizem, ki v bistvu pravi: »Dol mi visi za živali; dol mi visi za tehtno utemeljeno moralno teorijo. Edino kar šteje so moja čustva in ne maram biti kritiziran.« 
Prav res, tovrstno stališče je celo žalitev pojma narcizem. 


Tisti, ki imajo na argumentih utemeljeno stališče v prid veganstva kot moralne osnove, so s strani selfie moralistov pogosto označeni za nekakšne "pripadnike kulta". Kakšen nesmisel. Glavna značilnost slehernega kulta je prepoved razumskega mišljenja. Kdo je torej "pripadnik kulta" - tisti, ki ima na razumu osnovano branljivo moralno stališče, ali tisti, čigar edini argument se pravzaprav glasi: »Ne strinjaš se z menoj. Nasilen si. Zasramuješ me. Sem na svoji "osebni prehranski poti"«?

Še ena manifestacija selfie morale: »Vsakdo, ki se ne strinja z menoj ali ne razpozna, da sem krasna in občudovanja vredna oseba, je rasist ali seksist.« Ponovno gre za ignoriranje predstavljenega vsebinskega argumenta. Vse se vrti le okoli tistega, ki je nagovorjen, zato je vse, kar nagovorjenemu ni všeč, gotovo zgrešeno. Ljudje so označeni za moralne ali nemoralne zgolj na podlagi tarnanja nagovorjenega. Tovrstno ravnanje je odraz čistega narcizma.

Selfie morala ponazarja moralni propad "gibanja za živali".

******
Če še niste vegan, prosim postanite vegan. Veganstvo pomeni nenasilje. V prvi vrsti gre za nenasilje do drugih čutečih bitij, a tudi za nenasilje do Zemlje in do samega sebe.  

In nikoli, zares nikoli, ne nasedite nerazumni ideji, da moramo promovirati "srečno/humano izkoriščanje" živali ali postopne "majhne korake", zato da ljudi pripravimo do veganstva. V resnici je ravno obratno: celotna "industrija srečnega izkoriščanja živali" ima en sam cilj – pripraviti ljudi do tega, da nimajo slabe vesti oz. da se v moralnem smislu počutijo pomirjene ob konzumiranju živalskih proizvodov.

Če so živali moralno pomembne, potem veganstvo ni le ena izmed možnosti - je nuja. Vsaka organizacija, društvo ali posameznik, ki trdi, da pripada gibanju za pravice živali, mora zavzeti jasno stališče, da je veganstvo moralni imperativ

Gary L. Francione
Board of Governors Distinguished Professor of Law, Rutgers University

©2015 Gary L. Francione

Vse o tem zakaj in kako postati vegan:  www.howdoigovegan.com  

Prevod: Leon Kralj

Sorodne teme (kliknite na povezavo):

Dodatno branje: 



Ni komentarjev:

Objava komentarja