torek, 30. avgust 2016

Kritika karnizma

Tukaj je kratek povzetek teorije "karnizma":
Ljudje smo prisiljeni v izkoriščanje živali zaradi "nevidne" ideologije imenovane "karnizem". Zato je naša naloga, da razkrinkamo to "nevidno" ideologijo.

Toda ideologija, ki je odgovorna za naše izkoriščanje živali ni nevidna. Ta ideologija je v resnici "animal welfare" ideologija, ki obstaja že 200 let. Welfare stališče – da lahko uporabljamo živali za človekove namene vse dokler z njimi ravnamo "humano" - sprejema večina splošne javnosti in je v tej ali oni različici izrecno oglaševana s strani vseh velikih organizacij za pravice živali.

Anti-karnisti [tisti, ki so si izmislili izraz "karnizem" in ga zdaj napadajo; op.p.] trdijo, da zavračajo idejo, da je moralno sprejemljivo ubijati in uporabljati živali, tudi če se z njimi ravna "humano".

Toda anti-karnisti tudi trdijo, da ni sprejemljivo zavračati welfare stališče, zato ker so nekateri ljudje (toda ne vsi), ki ga oglašujejo, vegani in bi resnično radi videli, da ljudje naposled postanejo vegani, a mislijo, da se to lahko zgodi le s promoviranjem welfare reform [reform za "dobrobit" živali; op.p.]. Anti-karnisti prav tako mislijo, da delujemo "razdvojevalno", če kritiziramo welfare ideologijo, z ozirom na to, da jo sprejema ogromno zagovornikov živali.

Anti-karnisti trdijo, da oni, ki promovirajo welfare reforme in mi, ki pravimo, da ni mogoče upravičiti nobenega izkoriščanja živali in smatramo veganstvo za moralno osnovo gibanja za pravice živali, predstavljamo eno in isto stvar. Trdijo, da je vsakršno razlikovanje med tema dvema stališčema "mit". In zato bi morali vsi skupaj še naprej podpirati welfare stališče, ki pojasnjuje zakaj ljudje mislijo, da je sprejemljivo izkoriščati živali, ter še naprej iskati in kriviti "nevidno" ideologijo. Pravijo, da jasno vidne ideologije ne smemo kritizirati, ker gre tako ali tako za stališče teorije "pravic živali". [Opomba: Profesor Gary Francione, ustanovitelj abolicionističnega pristopa, je med drugim prenehal uporabljati izraz "pravice živali" ravno zato, ker je izgubil ves pomen, saj so ga začeli uporabljati celo izkoriščevalci živali, ki trdijo, da verjamejo v "pravice živali"; op.p.]

Poleg tega, da je teorija "karnizma" popolnoma neutemeljena, je precej očitno tudi, da je njen namen ta, da poskuša preprečiti ljudem kritiziranje welfare pristopa.

Linda McKenzie

Prevod: Leon Kralj


Sorodne teme (kliknite na povezavo):



Ni komentarjev:

Objavite komentar