Tukaj
je kratek povzetek teorije "karnizma":
Ljudje smo prisiljeni v izkoriščanje živali zaradi "nevidne" ideologije imenovane "karnizem". Zato je naša naloga, da razkrinkamo to "nevidno" ideologijo.
Toda
ideologija, ki je odgovorna za naše izkoriščanje živali ni nevidna. Ta
ideologija je v resnici "animal welfare" ideologija, ki obstaja že 200 let. Welfare
stališče – da lahko uporabljamo živali za človekove namene vse dokler z njimi
ravnamo "humano" - sprejema večina splošne javnosti in je v tej ali oni
različici izrecno oglaševana s strani vseh velikih organizacij za pravice živali.
Anti-karnisti
[tisti, ki so si izmislili izraz "karnizem" in ga zdaj napadajo; op.p.] trdijo,
da zavračajo idejo, da je moralno sprejemljivo ubijati in uporabljati živali, tudi
če se z njimi ravna "humano".
Toda
anti-karnisti tudi trdijo, da ni
sprejemljivo zavračati welfare stališče, zato ker so nekateri ljudje (toda ne
vsi), ki ga oglašujejo, vegani in bi resnično radi videli, da ljudje naposled
postanejo vegani, a mislijo, da se to lahko zgodi le s promoviranjem welfare reform [reform za "dobrobit" živali; op.p.]. Anti-karnisti prav tako mislijo, da delujemo "razdvojevalno", če kritiziramo welfare ideologijo, z ozirom na to, da jo
sprejema ogromno zagovornikov živali.
Anti-karnisti
trdijo, da oni, ki promovirajo welfare reforme in mi, ki pravimo, da ni mogoče upravičiti
nobenega izkoriščanja živali in smatramo veganstvo za moralno osnovo gibanja za
pravice živali, predstavljamo eno in isto stvar. Trdijo, da je vsakršno
razlikovanje med tema dvema stališčema "mit". In zato bi morali vsi skupaj še
naprej podpirati welfare stališče, ki pojasnjuje zakaj ljudje mislijo, da je
sprejemljivo izkoriščati živali, ter še naprej iskati in kriviti "nevidno" ideologijo. Pravijo, da jasno vidne ideologije ne smemo kritizirati, ker gre
tako ali tako za stališče teorije "pravic živali". [Opomba: Profesor Gary Francione,
ustanovitelj abolicionističnega pristopa, je med drugim prenehal
uporabljati izraz "pravice živali" ravno zato, ker je izgubil ves
pomen, saj so ga začeli uporabljati celo izkoriščevalci živali, ki trdijo, da verjamejo
v "pravice živali"; op.p.]
Poleg
tega, da je teorija "karnizma" popolnoma neutemeljena, je precej očitno
tudi, da je njen namen ta, da poskuša preprečiti ljudem kritiziranje welfare pristopa.
Linda
McKenzie
Prevod:
Leon Kralj
Sorodne teme (kliknite na povezavo):
4. "Znanstveni"
dokazi o učinkovitosti aktivizma za pravice živali? (avtor Leon Kralj)
Ni komentarjev:
Objavite komentar