20.
oktober, 2016 /avtorica Anita
Moos
Indijci
verjamejo, da je krava sveta žival, a kljub temu bo Indija letos postala največja izvoznica govedine. Na prvi pogled je to težko razumeti,
še posebej, če vemo, da je zakol krav pravzaprav prepovedan v vseh zveznih
državah Indije, z izjemo Zahodne Bengalije in Kerale. Čemu lahko potem
pripišemo dejstvo, da 20% svetovnega izvoza govedine prihaja iz Indije?
To
očitno protislovje lažje razumemo, ko ugotovimo, da so pri Indijcih svete le
krave, ne pa vodni bivoli. Govedina vodnih bivolov, znana kot "carabeef", se proizvaja brez
omejitev po celotni državi. Indijci svojo željo po mlečnih izdelkih in mleku
tešijo tako z mlekom krav kot vodnih bivolov. Zato je na razpolago ogromno
bivoljega mesa, a zelo malo domačega povpraševanja, ko enkrat te za mleko izkoriščane živali odslužijo svojo
dolžnost. Pričakovana rešitev je tako izvoz
bivoljega mesa, po katerem je veliko povpraševanje drugod po svetu, glede na
dejstvo, da je cenejše od kravjega mesa. Zvezna država Utar Pradeš je s 67%
največji proizvajalec in izvoznik bivoljega mesa v Indiji, sledita mu Pandžab
in Kerala.
Zaščita
krav v Indiji je nedvomno single
issue kampanja. Single issue kampanja je tista, ki ustvarja umetno ločnico
moralnih vrednosti različnih živalskih vrst in je zato pravzaprav pogubna za
dosego končnega cilja pravic živali in pravičnosti. In tukaj imamo odličen
primer: krave morajo biti zaščitene, toda bivoli ne. Medtem ko te lahko zaprejo
in celo linčajo, če si osumljen, da poseduješ kravje meso, pa je bivolje meso v
skladu s pravili in povsem zakonito.
Skratka,
zaščita krav v Indiji je iluzija. Ker so vse živali, vključno s kravami,
lastnina in vir za ljudi, je njihova edina vrednost ekonomska. Tako preprosto
je to. V Indiji se je v imenu zaščite krav razširila mafija, ki od tistih, ki
tihotapijo krave, izterjuje denar. Medtem ko ideal svete krave ostaja močan le na
načelni ravni, so v praksi te živali še naprej izkoriščane – po eni strani za
mlečne izdelke, po drugi strani kot sužnji, ki delajo na naših poljih. O
dejstvu, da mlečna industrija neobhodno vsebuje ubijanje tako teličkov kot starejših
in neproduktivnih krav, se nikoli javno ne razpravlja. Pravzaprav se to
namenoma omalovažuje, vse z namenom, da preneha biti predmet razprave. Indijci
preprosto nismo zainteresirani za ureditev te očitne neskladnosti v našem
stališču. Čeprav morda ne jemo neposredno kravjega mesa, pa naša želja po
uživanju njihovih izločkov postane razlog za njihov zakol in zlorabo.
Tu
lahko potegnemo zanimivo vzporednico s tem, kako so ženske in njihovi
reproduktivni procesi še vedno izkoriščane s strani patriarhalne indijske
družbe. Tako na ženske kot na živali se gleda kot na objekt, ki služi moškim.
Biti indijski moški pomeni imeti privilegij in avtoriteto nad ženskami in
živalmi. Izobraževati indijske ženske o njihovih pravicah, na podlagi česar se
bodo lahko zavzele za svoje živalske sotrpinke, je pomemben vidik izobraževanja
o veganstvu v Indiji. Toda to je že druga razprava za neko drugo priložnost!
Uporabljati
živali za hrano, usnje, vivisekcijo [poskuse na živalih; op.p.], itd., je v
Indiji popolnoma sprejemljivo. Konec koncev to niti ni presenetljivo. Problem,
s katerim se soočamo, je posledica pomanjkanja jasnega, abolicionističnega
izobraževanja ljudi o veganstvu. Še nikoli se ni zagovarjalo odprave statusa
živali kot lastnine. Če bi ljudje verjeli, da je sam koncept uporabljanja živali
kot našega vira in lastnine, moralno odvraten, potem ne bi delali razlik med kravjim in bivoljim mesom. Prav tako naša vlada ne bi promovirala vzreje gosi,
puranov, zajcev, itd., kot odlično priložnost za zaposlitev naših revnih prebivalcev.
Ljudje
si predstavljajo Indijo kot nekakšna nebesa za živali. To ne bi moglo biti dlje
od resnice. Obstajajo grozljive zgodbe o mučenju živali, ko ženejo krave v
čredi preko meje v Bangladeš ali do meje s Keralo, kjer jih ubijejo na
strašljive načine. Toda z govorjenjem o načinu ravnanja ne bomo dosegli
ničesar. To je vnaprej izgubljeni boj, razen če ne bomo na jasen in nedvoumen
način začeli govoriti o etičnem veganstvu. Verjamem, da se bodo ljudje, tako v
Indiji kot v drugih delih sveta, odzvali pozitivno na takšno sporočilo. Izziv,
ki ga imamo pred seboj, je doseči zmanjšanje revščine ter spremembo paradigme
lastniškega statusa živali. Glede na naše vestno zasledovanje načela ahimse oz.
nenasilja, je čas, da spoznamo, da izvajamo zločin nad našimi čutečimi sobitji.
Dokler tega ne storimo, nobena žival, vključno z našo sveto kravo, ne bo varna!
Anita
Moos
Prevod:
Leon Kralj
Anita
Moos živi v mestu Mumbaj v Indiji s partnerjem in dvema otrokoma. Po poklicu je
pilotka in je zaposlena pri letalski družbi Air India. Po dolgih letih vegetarijanstva,
je pred tremi leti postala veganka, po tem ko je naletela na facebook stran Garyja
Francioneja, The Abolitionist Approach to Animal Rights. Zdaj večino časa
namenja izobraževanju drugih ljudi o veganstvu, saj verjame, da potrebujejo
ljudje več informacij, na podlagi katerih bi lahko osebno sprejeli prave
moralne odločitve, kar zadeva uporabo živali.
******
Če
še niste vegan, postanite vegan.
Veganstvo pomeni nenasilje. V prvi vrsti gre za nenasilje do drugih čutečih
bitij, a tudi za nenasilje do Zemlje in do samega sebe.
Če
ste že vegan, potem izobražujte ostale ljudi o veganstvu kot moralni
osnovi. Toda najprej izobrazite sami sebe. Predlagam, da začnete tukaj:
Sorodne
teme (kliknite
na povezavo):
3. Zakaj
kampanje za dobrobit živali in single-issue kampanje NEOBHODNO promovirajo
izkoriščanje živali
Ni komentarjev:
Objavite komentar