Danes
mi je nekdo dejal (preko e-pošte): »Zelo sem naklonjen pravicam živali, vendar
menim, da to še ne pomeni, da bi moral zagovarjati tudi pravice žensk,
homoseksualcev, ali kogarkoli že.«
Ne
bo držalo.
Razmislite
logično. Specizem je nemoralen ravno zato, ker je enak rasizmu,
seksizmu, heteroseksizmu in ostalim oblikam diskriminacije, ki se prav tako osredotočajo
na nepomemben kriterij (raso, spol, spolno usmerjenost ali kakšno drugo osebno okoliščino)
z namenom opravičiti neenakovredno obravnavo drugih.
Ne
moremo reči, da je specizem nemoralen ker je podoben ostalim oblikam
diskriminacije, a da o njih nimamo stališča.
Seveda
ga imamo.
In
to stališče se glasi, da je vsaka
diskriminacija nemoralna. Pika. Vseeno je ali gre za diskriminacijo temelječo
na rasi, spolu, spolni usmerjenosti, družbenem položaju, starosti, itd. Vse so
neupravičene.
Če
rečete, da je specizem moralno sporen, a da hkrati nimate mnenja o ostalih moralno
spornih vrstah diskriminacije, s tem le ustvarjate prepričanje, da "zagovornikom živali" ni mar za ljudi.
******
Če
še niste vegan, prosim postanite vegan. Veganstvo pomeni
nenasilje. V prvi vrsti gre za nenasilje do drugih čutečih bitij, a tudi za
nenasilje do Zemlje in do samega sebe.
Gary L.
Francione
Professor, Rutgers University
Professor, Rutgers University
© 2012
Gary L. Francione
Prevod:
Leon Kralj
Vir: http://www.abolitionistapproach.com/do-abolitionists-have-a-position-on-human-rights-you-bet-we-do/
Sorodne
teme (kliknite na
povezavo):
Ni komentarjev:
Objavite komentar