sreda, 15. februar 2017

Ali imamo abolicionisti izdelano stališče glede človekovih pravic? Seveda!

30. julij, 2012 /avtor Gary L. Francione

Danes mi je nekdo dejal (preko e-pošte): »Zelo sem naklonjen pravicam živali, vendar menim, da to še ne pomeni, da bi moral zagovarjati tudi pravice žensk, homoseksualcev, ali kogarkoli že.«

Ne bo držalo.

Razmislite logično. Specizem je nemoralen ravno zato, ker je enak rasizmu, seksizmu, heteroseksizmu in ostalim oblikam diskriminacije, ki se prav tako osredotočajo na nepomemben kriterij (raso, spol, spolno usmerjenost ali kakšno drugo osebno okoliščino) z namenom opravičiti neenakovredno obravnavo drugih.

Ne moremo reči, da je specizem nemoralen ker je podoben ostalim oblikam diskriminacije, a da o njih nimamo stališča.

Seveda ga imamo.

In to stališče se glasi, da je vsaka diskriminacija nemoralna. Pika. Vseeno je ali gre za diskriminacijo temelječo na rasi, spolu, spolni usmerjenosti, družbenem položaju, starosti, itd. Vse so neupravičene.

Če rečete, da je specizem moralno sporen, a da hkrati nimate mnenja o ostalih moralno spornih vrstah diskriminacije, s tem le ustvarjate prepričanje, da "zagovornikom živali" ni mar za ljudi.

In abolicionistično gibanje ni gibanje, ki bi temeljilo na sovraštvu do ljudi

******
Če še niste vegan, prosim postanite vegan. Veganstvo pomeni nenasilje. V prvi vrsti gre za nenasilje do drugih čutečih bitij, a tudi za nenasilje do Zemlje in do samega sebe.


Gary L. Francione
Professor, Rutgers University

© 2012 Gary L. Francione

Prevod: Leon Kralj


Sorodne teme (kliknite na povezavo):




Ni komentarjev:

Objavite komentar