nedelja, 03. april 2016

Socialna pravičnost, človekove pravice in veganstvo

Ne-vegani, ko so soočeni z argumentom o moralni neupravičenosti izkoriščanja živali, pogostokrat izpostavijo grozljive razmere po svetu in sprašujejo vegane: kaj pa pomembna vprašanja o socialni pravičnosti, ki se nanašajo na ljudi?; zakaj raje ne naslavljate tovrstnih vprašanj?

Ponujam štiri odgovore:

Prvič, med zavzemanjem za pravice živali in zavzemanjem za temeljne človekove pravice ni nikakršnega konflikta. Biti vegan ne zahteva od vas, da prenehate z dobrimi deli, ki jih opravljate na ostalih področjih človekovih pravic. Biti vegan zahteva le, da medtem ko opravljate ta dobra dela, ne jeste, ne nosite ali uporabljate živalskih proizvodov.

Drugič, izmed vseh ljudi, ki postavljajo tovrstna vprašanja, jih je 99% takšnih, ki ne storijo ničesar za reševanje katerekoli problematike na področju človekovih pravic, razen da sprašujejo vegane zakaj namesto promoviranja veganstva ne storijo nekaj v zvezi s tem.

Tretjič, veganstvo – vsaj kot ga pojmujem sam – pomeni nenasilje, nasilje pa predstavlja jedro in gonilo vseh problemov, ki ponazarjajo socialno nepravičnost.

Četrtič, kmetijstvo temelječe na vzreji živali je odgovorno za znaten delež človeškega trpljenja in zaostruje socialno nepravičnost.

****** 
Če še niste vegan, prosim postanite vegan. Veganstvo pomeni nenasilje. V prvi vrsti gre za nenasilje do drugih čutečih bitij, a tudi za nenasilje do Zemlje in do samega sebe.  

Če smatrate živali za moralno pomembne, potem veganstvo ni le ena izmed možnosti - je nuja. Vsaka organizacija, društvo ali posameznik, ki trdi, da pripada gibanju za pravice živali, mora zavzeti trdno stališče, da je veganstvo moralni imperativ

Gary L. Francione
Board of Governors Distinguished Professor of Law, Rutgers University


Prevod: Leon Kralj


Sorodne teme (kliknite na povezavo)
6. MORALNE ZABLODE ORGANIZACIJ IN DRUŠTEV ZA PRAVICE ŽIVALI! 



Ni komentarjev:

Objavite komentar