Nevegani, ko so soočeni z argumentom o
moralni neupravičenosti izkoriščanja živali, pogostokrat izpostavijo grozljive
razmere po svetu in sprašujejo vegane: kaj pa pomembna vprašanja o socialni
pravičnosti, ki se nanašajo na ljudi?; zakaj raje ne naslavljate tovrstnih
vprašanj?
Ponujam štiri odgovore:
Prvič, med zavzemanjem za pravice živali
in zavzemanjem za temeljne človekove pravice ni nikakršnega konflikta.
Biti vegan ne zahteva od vas, da prenehate z dobrimi deli, ki jih opravljate na
ostalih področjih človekovih pravic. Biti vegan zahteva le, da medtem ko
opravljate ta dobra dela, ne jeste, ne nosite ali uporabljate živalskih
proizvodov.
Drugič, izmed vseh ljudi, ki postavljajo
tovrstna vprašanja, jih je 99% takšnih, ki ne storijo ničesar za reševanje
katerekoli problematike na področju človekovih pravic, razen da
sprašujejo vegane zakaj namesto promoviranja veganstva ne storijo nekaj v zvezi
s tem.
Tretjič, veganstvo – vsaj kot ga
pojmujem sam – pomeni nenasilje, nasilje pa predstavlja jedro in gonilo vseh
problemov, ki ponazarjajo socialno nepravičnost.
Četrtič, kmetijstvo temelječe na vzreji živali je odgovorno za znaten delež človeškega trpljenja in zaostruje socialno
nepravičnost.
******
Če še niste vegan, prosim postanite
vegan. Veganstvo pomeni nenasilje. V prvi vrsti gre za nenasilje do drugih
čutečih bitij, a tudi za nenasilje do Zemlje in do samega sebe.
Če smatrate živali za moralno
pomembne, potem veganstvo ni le ena izmed možnosti - je nuja. Vsaka
organizacija, društvo ali posameznik, ki trdi, da pripada gibanju za pravice
živali, mora zavzeti trdno stališče, da je veganstvo moralni
imperativ.
Gary L. Francione
Board of Governors Distinguished
Professor of Law, Rutgers University
Prevod: Leon Kralj
Sorodne teme (kliknite na povezavo):
4. Doslednost.
6. MORALNE
ZABLODE ORGANIZACIJ IN DRUŠTEV ZA PRAVICE ŽIVALI!
Ni komentarjev:
Objavite komentar