Ko
sem leta 1996 napisal knjigo “Rain
Without Thunder: The Ideology of the Animal Rights Movement”, sem opozarjal na to, da se gibanje za pravice živali spreminja v t.i. "new welfare" gibanje. Namreč, gibanje je zatrjevalo,
da si prizadeva za pravice živali in odpravo njihovega izkoriščanja, toda v ta
namen je promoviralo welfare reforme [večje kletke, "humano" izkoriščanje, ipd.;
op.p.]. Opozarjal sem, da je "new welfare" sporen tako v moralnem kot v praktičnem
smislu.
Danes
je postalo jasno, da "gibanje" zavrača odpravo izkoriščanja živali in podobno
kot klasični welfare iz 19. in začetka 20. stoletja, trdi, da izkoriščanje
živali samo po sebi ni nemoralno ter da lahko izkoriščamo in ubijamo živali, vse
dokler počnemo to na "sočuten" način.
Se
pravi, današnjemu "gibanju" ne moremo več reči niti "new welfare", saj ne
zavzema stališča, da je izkoriščanje živali – ne glede na to kako "humano" - že
v sami osnovi nemoralno. "Gibanje" je zavrnilo veganstvo kot moralno osnovo.
Edina razlika med današnjim "gibanjem" in tistim iz npr. leta 1940 je v tem, da leta 1940 nihče ni živel na račun "aktivizma za
pravice živali". Danes pa na tisoče "aktivistov" živi in služi na račun trpljenja in smrti živali, s promoviranjem sprevržene ideje o "srečnem" in "sočutnem" izkoriščanju.
To je "gibanje", ki se pomika nazaj in ne naprej.
******
Če
še niste vegan, prosim postanite vegan. Veganstvo pomeni nenasilje. V prvi
vrsti gre za nenasilje do drugih čutečih bitij, a tudi za
nenasilje do Zemlje in do samega sebe.
Če
smatrate živali za moralno pomembne, potem veganstvo ni le ena izmed možnosti - je nuja. Vsaka organizacija, društvo ali posameznik, ki trdi, da pripada
gibanju za pravice živali, mora dati jasno vedeti, da je veganstvo moralni
imperativ.
In
nikoli, zares nikoli, ne nasedite nerazumni ideji, da moramo promovirati
"srečno/humano izkoriščanje" živali, zmanjšano količino uživanja mesa ali postopne "majhne korake" do veganstva. V resnici je ravno obratno: celotna industrija
"srečnega izkoriščanja" ima en sam cilj – pripraviti ljudi do tega,
da nimajo slabe vesti oz. da se v moralnem smislu počutijo pomirjene ob uživanju živalskih proizvodov.
Gary
L. Francione
Board
of Governors Distinguished Professor of Law, Rutgers University
Prevod:
Leon Kralj
Sorodne teme (kliknite na povezavo):
6. Kaj lahko VSAKDO izmed nas stori za dosego odprave izkoriščanja živali
Ni komentarjev:
Objavite komentar