Welfare
kampanje [kampanje za "dobrobit" živali; op.p.] in t.i. single-issue
kampanje [kampanje, ki z osredotočanjem na posamične domnevno moralno "najbolj
sporne" živalske proizvode pozivajo ljudi k bojkotu le-teh; op.p.], ki jih
sprožajo številne organizacije in društva za zaščito/pravice živali, neizogibno promovirajo
izkoriščanje živali.
Da
boste lahko to žalostno dejstvo v celoti razumeli, vedite, da je glavni smoter
tovrstnih kampanj ta, da oblikujejo koalicije, ki vsebujejo izkoriščevalce
živali [tako industrijo s katero se pogajajo, kot tudi ne-vegane, ki tvorijo
bazo podpornikov – največkrat preko donacij; op.p.]. In edini način, da se ta
smoter doseže, je promoviranje izkoriščanja živali.
Kampanje
za dobrobit živali
Tovrstne
kampanje delujejo po principu oblikovanja koalicij, sestavljenih iz ljudi, ki
nasprotujejo neki določeni praksi ravnanja z živalmi, a generalno gledano ne
nasprotujejo izkoriščanju živali. Ti ljudje smatrajo prakso, na katero se
osredotoča njihova kampanja, za moralno sporno, medtem ko ne nasprotujejo
ostalim praksam izkoriščanja živali.
Na
primer, kampanja v podporo "izboljšanim" baterijskim kletkam za
kokoši si prizadeva oblikovati koalicijo ljudi, ki menijo, da ni nič narobe s
konzumiranjem jajc kot takim, a menijo, da bi morali namesto jajc iz
konvencionalnih baterijskih kletk jesti jajca kokoši iz "izboljšanih"
kletk.
Edini način, da
takšna kampanja uspe, je, da predstavlja jedenje teh "srečnih" jajc
kot nekaj kar je moralno sprejemljivo oz. zaželeno. Namreč, glavni smoter
kampanje je podajanje sporočila, da je uživanje jajc iz "izboljšanih"
kletk moralno opravičljivo, medtem ko uživanje jajc iz baterijskih kletk ni. To
neobhodno pomeni, da kampanja promovira izkoriščanje živali.
Single-issue
kampanje
Enako
velja tudi za single-issue kampanje.
Na
primer, kampanja, ki se osredotoča na foie gras [gosja oz. račja jetra; op.p.],
si prizadeva oblikovati koalicijo ljudi, ki menijo, da je jedenje foie gras
"barbarsko" početje, a nimajo nobenih zadržkov glede jedenja ostalih
živil živalskega izvora.
Edini način, da
takšna kampanja uspe, je, da predstavi uživanje ostalih živil živalskega izvora
(razen foie gras) kot nekaj kar je moralno opravičljivo, oz. vsekakor bolj
zaželeno od foie gras. Torej single-issue kampanje neizogibno sporočajo, da pomenijo določena živila
živalskega izvora moralno sprejemljivo izbiro, medtem ko ostala (kot npr. foie
gras) ne.
Nikoli
še nisem videl single-issue kampanje, ki bi bila izrecno abolicionistična.
Tovrstne kampanje pač ne morejo biti abolicionistične, saj si prizadevajo
oblikovati koalicijo z izkoriščevalci živali.
Se
pravi, tisti zagovorniki živali, ki podpirajo kampanje za dobrobit živali ali
single-issue kampanje, neizogibno promovirajo izkoriščanje živali, pa če to
nameravajo ali ne.
Gary L.
Francione
Board of Governors Distinguished Professor, Rutgers University
Board of Governors Distinguished Professor, Rutgers University
©2015
Gary L. Francione
Prevod:
Leon Kralj
*****
Če še niste vegan, prosim postanite vegan.
Veganstvo pomeni nenasilje. V prvi vrsti gre za nenasilje do drugih
čutečih bitij, a tudi za nenasilje do Zemlje in do samega
sebe.
Če
ste že vegan, potem izobražujte ostale ljudi o veganstvu. Toda
najprej izobrazite sami sebe. Tukaj je povezava z informacijami, ki vam bodo
pomagale kako začeti:
In nikoli, zares nikoli, ne nasedite nerazumni
ideji, da moramo promovirati "srečno/humano izkoriščanje" živali ali
postopne "majhne korake", da ljudi pripravimo do veganstva. V
resnici je ravno obratno: celotna industrija "srečnega izkoriščanja"
živali ima en sam cilj – pripraviti ljudi do tega, da nimajo slabe vesti in da
se v moralnem smislu počutijo pomirjeni ob konzumiranju živalskih proizvodov.
Če so živali moralno pomembne, potem veganstvo ni
opcija - je nuja. Vsaka organizacija ali društvo, ki trdi, da pripada gibanju
za pravice živali, mora zavzeti trdno stališče, da je veganstvo moralni imperativ.
Sorodne
teme (kliknite na
povezavo):
Ni komentarjev:
Objavite komentar