torek, 23. februar 2016

Sprevržena usklajenost kampanj za dobrobit živali in single-issue kampanj z izkoriščanjem živali

Welfare kampanje [kampanje za "dobrobit" živali; op.p.] in t.i. single-issue kampanje [kampanje, ki z osredotočanjem na posamične domnevno moralno "najbolj sporne" živalske proizvode pozivajo ljudi k bojkotu le-teh; op.p.], ki jih sprožajo številne organizacije in društva za zaščito/pravice živali, neizogibno promovirajo izkoriščanje živali.

Da boste lahko to žalostno dejstvo v celoti razumeli, vedite, da je glavni smoter tovrstnih kampanj ta, da oblikujejo koalicije, ki vsebujejo izkoriščevalce živali [tako industrijo s katero se pogajajo, kot tudi ne-vegane, ki tvorijo bazo podpornikov – največkrat preko donacij; op.p.]. In edini način, da se ta smoter doseže, je promoviranje izkoriščanja živali.

Kampanje za dobrobit živali

Tovrstne kampanje delujejo po principu oblikovanja koalicij, sestavljenih iz ljudi, ki nasprotujejo neki določeni praksi ravnanja z živalmi, a generalno gledano ne nasprotujejo izkoriščanju živali. Ti ljudje smatrajo prakso, na katero se osredotoča njihova kampanja, za moralno sporno, medtem ko ne nasprotujejo ostalim praksam izkoriščanja živali.

Na primer, kampanja v podporo "izboljšanim" baterijskim kletkam za kokoši si prizadeva oblikovati koalicijo ljudi, ki menijo, da ni nič narobe s konzumiranjem jajc kot takim, a menijo, da bi morali namesto jajc iz konvencionalnih baterijskih kletk jesti jajca kokoši iz "izboljšanih" kletk.

Edini način, da takšna kampanja uspe, je, da predstavlja jedenje teh "srečnih" jajc kot nekaj kar je moralno sprejemljivo oz. zaželeno. Namreč, glavni smoter kampanje je podajanje sporočila, da je uživanje jajc iz "izboljšanih" kletk moralno opravičljivo, medtem ko uživanje jajc iz baterijskih kletk ni. To neobhodno pomeni, da kampanja promovira izkoriščanje živali.

Single-issue kampanje

Enako velja tudi za single-issue kampanje.

Na primer, kampanja, ki se osredotoča na foie gras [gosja oz. račja jetra; op.p.], si prizadeva oblikovati koalicijo ljudi, ki menijo, da je jedenje foie gras "barbarsko" početje, a nimajo nobenih zadržkov glede jedenja ostalih živil živalskega izvora.

Edini način, da takšna kampanja uspe, je, da predstavi uživanje ostalih živil živalskega izvora (razen foie gras) kot nekaj kar je moralno opravičljivo, oz. vsekakor bolj zaželeno od foie gras. Torej single-issue kampanje neizogibno sporočajo, da pomenijo določena živila živalskega izvora moralno sprejemljivo izbiro, medtem ko ostala (kot npr. foie gras) ne.

Nikoli še nisem videl single-issue kampanje, ki bi bila izrecno abolicionistična. Tovrstne kampanje pač ne morejo biti abolicionistične, saj si prizadevajo oblikovati koalicijo z izkoriščevalci živali.

Se pravi, tisti zagovorniki živali, ki podpirajo kampanje za dobrobit živali ali single-issue kampanje, neizogibno promovirajo izkoriščanje živali, pa če to nameravajo ali ne.

Gary L. Francione
Board of Governors Distinguished Professor, Rutgers University

©2015 Gary L. Francione  

Prevod: Leon Kralj


*****
Če še niste vegan, prosim postanite vegan. Veganstvo pomeni nenasilje. V prvi vrsti gre za nenasilje do drugih čutečih bitij, a tudi za nenasilje do Zemlje in do samega sebe.  

Če ste že vegan, potem izobražujte ostale ljudi o veganstvu. Toda najprej izobrazite sami sebe. Tukaj je povezava z informacijami, ki vam bodo pomagale kako začeti:

In nikoli, zares nikoli, ne nasedite nerazumni ideji, da moramo promovirati "srečno/humano izkoriščanje" živali ali postopne "majhne korake", da ljudi pripravimo do veganstva. V resnici je ravno obratno: celotna industrija "srečnega izkoriščanja" živali ima en sam cilj – pripraviti ljudi do tega, da nimajo slabe vesti in da se v moralnem smislu počutijo pomirjeni ob konzumiranju živalskih proizvodov.


Če so živali moralno pomembne, potem veganstvo ni opcija - je nuja. Vsaka organizacija ali društvo, ki trdi, da pripada gibanju za pravice živali, mora zavzeti trdno stališče, da je veganstvo moralni imperativ.  
  
Sorodne teme (kliknite na povezavo):



Ni komentarjev:

Objava komentarja